  • Data: 2012-05-04 10:51:33
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4fa37d64$0$26684$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nieprawda. Napisałem 1,9-2bar. 140 temperatura wrzenia to z karty
    produktu
    > glikolu wzięta jest a ja to sprawdziłem w rzeczywistości u siebie gdy taką
    > temperaturę miałem to nie zauważyłem aby coś się gotowało. Miernik
    > ciśnienia pokazywał około 2 bary. Około gdyż mierniki kotłowe pokazują
    > sobie z jakąs tolerancją co trzeba uwzględnić i przymrużyć oko.

    W to że zwykle nie ma problemu to ja wierze :-) Ale ja mówię o sytuacji
    krytycznej (bo tak powinienem zaprojektowac układ) - czyli upał, brak prądu
    i słońce w najbardziejszym połozeniu.
    A mój układ ma wytrzymać bez upuszczenia płynu, czyli ma być przystosowany
    do ciśnienia które sie w nim pojawi.

    Oczywiscie w małych układach sytuacja taka moze sie wydarzyć sporadycznie
    (albo wcale) wiec łatwiej jest zgodzic sie na utratę czesci płynu poprzez
    upuszczenie zaworem bezpieczenstwa. W dużych układach taka sytuacja latem
    moze wystąpic codziennie wiec upuszczanie plynu nie ma sensu -trzeba sie
    zabezpieczyc inaczej np projektujac uklad na wyższe ciśnienia.

    b.