  • Data: 2012-05-04 11:35:36
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jo05aj$agk$1@inews.gazeta.pl...

    > W to że zwykle nie ma problemu to ja wierze :-) Ale ja mówię o sytuacji
    > krytycznej (bo tak powinienem zaprojektowac układ) - czyli upał, brak
    > prądu i słońce w najbardziejszym połozeniu.

    No problem. Mam ogniwo fotowoltaiczne oraz UPSa. Jest słońce - jest prąd.
    Nie ma słońca - prądu nie potrzeba.

    > A mój układ ma wytrzymać bez upuszczenia płynu, czyli ma być przystosowany
    > do ciśnienia które sie w nim pojawi.

    U mnie naprawdę często pradu nie ma, i to nieraz od 8 rano do 17-18 po
    połudnu. Ostatnio coś na sieci grzebią i przez tydzień tak było że tylko na
    godzinę-dwie w południe włączali. Ani razu z układu przez cztery lata nie
    uszła żadna kropla przez zawór nadciśnieniowy.

    > wiec upuszczanie plynu nie ma sensu -trzeba sie zabezpieczyc inaczej np
    > projektujac uklad na wyższe ciśnienia.

    Czyli bombę o niemałej sile rażenia. Zamiast wydawać kasę i marnować czas
    na takie pomysły pomyśł nad panelem fotowoltaicznym o mocy 20-50W który da
    ci gwarancję świętego spokoju. Bierzesz najzwyklejszy UPS, kup sobie jeszcze
    przetwornicę napięcia np. ja zastosowałem moduł przetwornicy 12V-12V texas
    instruments excalibur w której można regulować napięcie wyjściowe. Przy
    zakresie napięć wejściowych 10-18V na jej wyjściu mam zawsze 13,5V czyli
    tyle ile wystarczy do ładowania ciągłego akumulatora. Podczas zaniku
    napięciasieciowego UPSa rozładowuje akumulator ale ten jest wspomagany
    dodatkowo napięciem z tej przetwornicy zasilanej panelem fotowoltaicznym. W
    ten sposób malutki SmartUPS UPS 400VA który normalnie trzymałby może
    godzinę/dwie w zależności od kondycji akumulatora, na dodatkowym wspomaganiu
    z panela fotowoltaicznego przy pełnym słońcu utrzyma o wiele wiele dłużej.
    Pompka u mnie bierze 30W a panel mam 20W. Akurat taki kiedyś kupiłem z myślą
    o ładowaniu na słońcu akumulatorów do radiotelefonu 144/430MHz ale zmienił
    przeznaczenie na bardziej ambitne i potrzebne.
    Bardziej wskazane by było zastosowanie pompy na 12V ale są rzadkością i
    drogie wobec czego trzeba sastosować najprostrzy stary UPS kupiony za 20zł.

    Marek