  • Data: 2012-04-20 15:19:46
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jmkmrg$b6j$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie wiem jak chcesz to uzyskac w praktyce.
    > To jakis pomysl na lato, kiedy mocy mamy dosyc, lub kiedy zima nie zalezy
    > nam na cieplej wodzie.

    Ależ przeciwnie. Zawór trójdrogowy podczas pierwszych godzin grzania więc w
    zasadzie wtedy kiedy w dolnej części zbiornika przeważnie jest już lodowata
    woda, to ten zawór będzie wtedy w pełnym otwarciu na obieg do zbiornika a
    podłogówka będzie odcięta.
    Dopier gdy w zbiorniku wzrośnie odpowiednio temperatura do takiej jak sobie
    ustawimy, zawór stopniowo zacznie się otwierać bo wykaże to pomiar wzrost
    temperatury za zaworem trójdrogowym. W tym stanie wydajność układu będzie
    najwyższa bo masz największy z możliwych odbiór ciepła, zarówno przez
    zbiornik jak i podłogówkę. Gdyby jednak temperatura powrotu nadal rosła co
    oznaczałoby że zbiornik nagrzewamy już powyżej temperatury jaką byśmy
    chcieli, to po przekroczeniua górnej części histerezy temperatury powrotu za
    zaworem, zawór zostanie ustawiony na pełne otwarcie na podłogówkę a
    zbiornik odcięty. W tym stanie mamy już nagrzany zbiornik w 100% a nadwyżka
    idzie w podłogę. Zauważ że w sytuacji pośredniej więc wtedy gdy zawór
    ustawiony jest częściowo na zbiornik i na podłogówkę mamy największą z
    możliwych sprawności której nigdy nie osiągniesz grzejąc tylko zbiornik albo
    tylko podłogówkę. Natomiast w pozostałych dwóch stanach układ będzie
    zachowywał się jak przy dwustanopwym sterowaniu zaworem.
    Gdyby jednak okazało się że ktoś spuści wodę w zbiorniku a akurat zawór
    będzie ustawiony już w odcięciu od zbiornika należy raz na 30-60minut
    sprawdzić temperaturę w dolnej części zbiornika albo przełączać zawór w
    skrajne położenie w pozycji na zbiornik aby sprawdzić czy przypadkiem układ
    nie musi ponownie zacząć ładować zbiornik gdyż było by to akurat bardziej
    ekonomiczne. W zasadzie to taka funkcja ze sprawdzaniem działa u mnie
    obecnie, czyli raz na 30 minut zawór jest przełączany w pozycje na zbiornik
    i sterownik niejako udaje że zaczyna cykl grzania od nowa. Jedyne czego
    obecnie nie ma to właśnie brak tego stanu przejściowego dzięki któremu można
    uzyskać wyższą sprawność działania układu.

    Marek