    From: Robert G <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solarna statystyka
    Date: Sat, 24 Sep 2011 04:55:56 +0200

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ja pokusilem sie dodatkowo o grzanie podlogi, sterownik przelacza sie na
    > ogrzewanie po zaladowaniu baniaka. Na razie grzeje baniak ile wlezie, bo
    > ogrzewanie konieczne nie jest, ale nielodowata podloga juz dzis jest zaleta.
    > To jednak dodatkowe koszty i o tym nie pisze. Prawde mowiac zeby to dzialalo

    No właśnie... przetestowałeś już tą podłogę?
    Bo ja mam tak zrobioną instalację, że gdy grzeję wodę, to sterownik pcha
    ciepło do baniaka, ale jak się baniak zagrzeje, to już grawitacyjnie sic
    ! ciepło odprowadzane jest z kotła i dalej, za wymiennikiem sama załącza
    się pompa do podłogówki, która tłoczy w podłogę nadmiar ciepła.

    Jak się pali drewnem, to nigdy się nie wycyrkluje z ilością tego drewna
    i trochę ciepła zawsze zostaje w kotle. U mnie ono się nie marnuje i
    idzie w podłogówkę - fajna sprawa, a wcale nie zamierzona :-) Ot, tak
    wyszło.

    pozdr
    Robert G.