    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solarów porównanie
    Date: Sat, 20 Nov 2010 18:18:06 +0100

    news:4ce7f915$0$27036$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie można na zimę wejść na dach i przestawić kąta dwa razy w roku?

    Mozna, ale to rodzi pewne problemy. W sumie jak ktos moze sobie pozwolic na
    kat 50 stopni to letnia nadwyzka mocy zrekompensuje nieco gorsze ustawienie
    horyzontalne, wiec lepiej od razu 50 stopni. Mi chodzi o to, ze roznica 10
    stopni kata pochylenia to roznica 20 cm na dlugosci 2m jaka ma kolektor, co
    sprawia, ze na dachu o jakims tam kacie nachylenia ta i tak watpliwa
    estetycznie instalacja wygladac zacznie jak jakas chimera. Na plaskim to i
    tak zagiel i tak, wiec co za roznica. Podnoszenie gornej czesci kolektora
    raz w roku wiaze sie ze zmiana dlugosci przylacza hydraulicznego. Nie ze sie
    nie da, bo sa i tzw. elastyczne rury kwasowe, ale to takze zmiana w
    ustawieniu podstawy, czyli odkrecenie srubki, dupki i takie tam. Jeden
    plaski kolektor wazy 40kg, dwa to juz 80 a trzy to juz jest co dzwigac, do
    tego dlugie na 3m.

    Pozdro.. TK