    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary oplacalne czy nie re: zbiornik cieplej wody
    Date: Sat, 4 Jul 2009 23:03:49 +0200

    news:2ea7198a-e1b6-4639-a3ad-94c220008707@h2g2000yqg
    .googlegroups.com...

    > 300l samej cieplej (!) dziennie, to 9 kubikow samej cieplej (+ ze dwa

    Sorry nie wiem co to kubik. Sugerujesz, ze ze 120L wody o temp. 60 stopni
    uzyskasz 300L uzytkowej do kapieli wody? Dobrze rozumiem?? Dosc to chyba
    optymistyczne, chociaz do zmywania uzywamy pewnie chlodniejszej wody i moze
    tak wyjdzie.

    > razy tyle zimnej pewnie) na miesiac. Zuzywasz prawie 30m3 wody
    > miesiecznie ? :-) Watpie ;-) Statystyczna osoba zuzywa (i to raczej
    > jest juz wysokie zuzycie) 30-60l cieplej wody dziennie, czyli 2+2
    > zuzyje srednio niecale 200l :)

    Jak jak lubie te domowa matematyke. :-)
    Obliczenia uwzgledniaja straty na cyrkulacji i zasobniku?
    U mnie 120L wody o temp. na oko 40 stopni nie starczy do wykapania trojki
    dzieci, mnie i zony wieczorem a trzeba jeszcze zmywac i tekie tam. Rzecz
    jasna nie zuzywam 30m^3 wody, ale cieplej jakos wiecej niz tu przyjmujecie
    najwyrazniej.

    > Wiadomo - zalezy od trybu mycia;) Ja
    > jak siedze pod prysznicem to lubie tam siedziec 10min w goracej
    > wodzie, stojac w miejscu i nic nie robiac - lubie sie tak grzac :D

    No to zuzycie tez masz duze. Ciekawe ile litrow wchodzi do sredniej wanny?
    Mysle ze te 60L dziennie uda sie przekroczyc moczac tylek w pelnej wannie,
    no chyba ze rodzina ciagnie losy i kapia sie jeden po drugim w tej samej
    wodzie. :-) Chociaz dane ktore podajesz oczywiscie mozna by uznac za
    prawdopodobne.

    Pozdro.. TK