  • Data: 2009-07-05 12:50:58
    Temat: Re: Solary oplacalne czy nie re: zbiornik cieplej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ff4ddb46-3623-43d6-9a3c-

    > Hmmm.. Gdzie tak napisalem ? :)

    No nie napisales wlasnie i o to chodzi. Od poczatku.., ja pisalem o
    zasobniku 120L, Ty wyliczyles ile za to zaplacimy a w kolejnym poscie nie
    wiadomo skad piszesz o 300L. Myslalem ze jest tu jakas zaleznosc. Nie bylo,
    OK.

    > To nie domowa matematyka tylko fakty. Zobacz na rachunki ile zuzywasz
    > ogolnie wody w miesiacu - wyjdzie chociaz 10m3 ? To masz w sumie 330l
    > wody na dzien - czyli chocby nie wiem co - zasobnik CWU 300l MUSI
    > wystarczyc :)

    Z tym nie dyskutuje.

    > Straty na moim zasobniku jak podaje producent - przy temp. 50C w
    > zbiorniku i 20C na zewnatrz to 1,87kW / dobe - czyli przy pelnym i
    > zawsze cieplym zbiorniku 56kWh / miesiac = jakies 15 pln / mc :)
    > Cyrkulacji nie liczylem - przypuszczam ze moze wyjsc drugie tyle
    > (bedzie automatyka, a rury sa dobrze izolowane).

    Czyli idac na skroty do wyliczonych wczesniej 98,55zl nalezy dodac 30zl. W
    kotlowni temp. zima pewnie nie bedzie osiagac 20 stopni a woda w zasobniku
    czasami bedzie miala wiecej jak 50 stopni i w ogolnym rachunku straty
    przekrocza 30% poczatkowego rachunku i na koniec miesiaca zamkniemy go kwota
    blisko 150zl. Zaczyna byc prawdopodobnie.

    > Zeby podgrzac 120l wody do temperatury 40st. musisz dostarczyc 4,4kW,
    > zeby podgrzac 300l wody do temperatury 50C musisz dostarczyc 15kW -
    > czyli moj zbiornik ma prawie 3,5 x wieksza pojemnosc cieplna od
    > Twojego - dalej wiec twierdze, ze spokojnie wystarczy :) To czysta
    > fizyka i matematyka, tutaj nie ma cudow :)

    Nie ma, tylko rachunki wyzsze jak matematyka. 300L starczy ale nie
    nagrzejemy go taniej jak 100zl. Taki jest temat watku.

    Pozdro.. TK