  • Data: 2009-07-05 12:29:02
    Temat: Re: Solary oplacalne czy nie re: zbiornik cieplej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:3651e57c-ed5f-46ce-baa1-

    >Nikt pozatym w tym watku nie twierdzi, ze bojlerek 80l czy 120l
    >wystarczy na 4 osobowa rodzine - bo nie wystarczy :) 300l wystarczy! I

    No nie wiem, to Ty wyliczales koszt ogrzania 120L wody do temp. 60 stopni,
    chyba nie po to by pisac tak sobie. :-)
    Rozumiem, ze rozmawiamy o koszcie miesiecznym. Skoro podales takie zalozenia
    plus zuzycie wody na jedna osobe to rozumiem ze mowa o jest o szacunkowym
    koszcie miesiecznym, ktory ja caly czas poddawalem pod watpliwosc.

    >o takim ja caly czas pisze w skali oplat za ogrzewanie go rzedu
    >~70-100 pln / mc.

    Grzalka, czy pompa i jaka rodzina??
    Zaczelo sie od watpliwosci oplacalnosci inwestycji w solary. Moim zdaniem
    koszty rzedu niecalych 100zl miesiecznie za grzalke to dosc optymistycznie,
    mi tak dobrze nie wychodzi, zakladajac stala dostepnosc cieplej wody. Jezeli
    przyjmujemy tu jakies zalozenia to trzeba je jakos urealnic, czy to do
    ilosci osob, czy dostepnosci wody przez caly dzien i jej temperatury. O tyle
    to istotne w tym akurat watku, ze jezeli koszty nie przekrocza 100zl
    miesiecznie to solary wydaja sie byc malo oplacalne, jezeli koszt jest
    wyzszy to inwestycja moze sie oplacac. Jezeli jakis singiel bedzie tu pisal
    ze sie nie oplaca, bo on placi 50zl. miesiecznie to ja w to wierze, ale nie
    kazdy jest singlem.

    Pozdro.. TK