    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary oplacalne czy nie re: zbiornik cieplej wody
    Date: Wed, 8 Jul 2009 06:12:35 -0700 (PDT)

    On 7 Lip, 23:12, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Płaszczyca rzucił...  tja jak w bojlerze jest 50 litrów wody o temp 70
    > stopni to jesteśmy w stanie uzyskać z niego te 50 litrów o takiej
    > temperaturze co do litra, bo woda w bojlerze sie w ogóle nie miesza z zimną.
    > :)
    >
    > taka czysta płaszczycowa teoria.

    Adam Płaszczyca ma racje

    Najczęściej grzalka nagrzewa górną częsc wody w bojlerze. Np w moim 80
    litrowym w pierwszej kolejnosci nagrzewa górne 20 - 30 litrów,
    grzałka 1.5kW nagrzewa 20 litrów do 35 C gdzieś w 15 - 20 minut.
    Jezeli prysznic wykorzystywany jest do mycia się a nie do moczenia
    d..py to spokojnie rodzina może się wyprysznicować, zachowujac
    umiarkowane odstępy (przynajmniej u mnie tak jest).