    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sonda Lambda w piecu węglowym
    Date: Tue, 9 Sep 2014 19:25:12 +0200

    news:lun6pt$cec$1@node1.news.atman.pl...
    > W wątku sasiednim dowiedziałem się że w piecach węglowych montuje się
    > sondy lambda. Od dawna o tym myślę i tak z głupia frant mam pytanie:
    >
    > Czy w piecu węglowym powinno dbać się o perfekcyjny udział tlenu w
    > spalinach (trochę powyżej zera)? Mam watpliwości czy sonda zamocowana
    > czopuchu dostanie odpowiednio *zmieszane* spaliny aby w ogole miała
    > sens. Stawiam na to że tlen pojawi się zawsze bo "przeleci bokiem"
    przez
    > palenisko.
    W odpowiednio wysokiej temperaturze następują reakcje wtórne.
    Niespalone węglowodory dopalają się z nadmiarem tlenu.
    Są takie konstrukcje które mają w palenisku specjalny wkład
    szamotowy albo żeliwny którego zadaniem jest przenieść część
    płomienia na drugą stronę do następnej komory pieca, żeby
    dopalić spaliny. Ale to są konstrukcje wielokomorowe.
    Idea bardzo ciekawa ale nie wiem na ile samochodowa sonda
    się sprawdzi.
    Sama sonda to za mało. Trzeba też uwzględnić specyfikę
    takiego pieca, tzn. to że się inaczej rozgrzewa i spaliny mają
    inną temp na wylocie.
    No i siarka. W paliwie stałym jest o wiele więcej siarki.
    g.