    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Sonda Lambda w piecu węglowym
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 11 Sep 2014 10:04:55 +0200

    Wed, 10 Sep 2014 19:15:29 +0200, Sebastian Biały

    > 2) palenisko (retorta) jest *duże*. Piec ma oficjalnie znamionowo 25kW a
    > znajomy ktory tym handlował twierdzi że retorta jest od pieca wiekszego.

    To umarł w butach. ;P Chyba nikt nie praktykuje zmniejszania retorty tak
    jak można próbować zmniejszać komorę zasypowca (ja zmniejszyłem prawie o
    2/3 z 21kW do ~8kW).

    > Żeby utrzymywać piec w wysokiej temperaturze?

    Tak, a właściwie żeby utrzymać każdorazowo jednakowe warunki pracy
    _paleniska_. To jest IMHO Twoim problemem, że próbujesz ten sam, stosunkowo
    prosty, program sterownika stosować przy róznych parametrach spalania
    jednocześnie próbując jeszcze pędzić piec na najmniejszych obrotach.

    Dlatego jak temperatura otoczenia nieco skacze, to nagle wszystko się
    rozpada -- bo piec chce jeszcze zwolnić a już mu fizyka nie pozwala.
    Instalacja sondy nic tu nie da, bo tlen nie jest problemem tylko wielkość
    paleniska i zbyt niska temperatura jego pracy.

    Rozumiem, że deflektor nad retortą posiadasz? Powietrze idzie przez
    palenisko od dołu, czy jest też podawane powietrze wtórne od góry? Jakiej
    kaloryczności paliwo posiadasz? Piec się nie poci przy takich warunkach
    pracy?

    > To sie mija z celem, energia ucieknie przez obudowę

    Piec i rury nie są ocieplone?
    Rozumiem, że zaworu 3D jednak nie posiadasz?

    --
    Pozdor Myjk