  • Data: 2011-06-09 14:27:55
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-09 10:50, Andrzej Ława pisze:
    > To znaczy może to być istotne w przypadku niewielkiej pojemności
    > cieplnej budynku i grzania tylko "w razie potrzeby" (czyli np.
    > wygaszaniu pieca na czas wyjścia do roboty) - więcej powietrza będzie do
    > nagrzania.

    To co piszesz miało by znaczenie gdyby nie fakt że
    ciepło właściwe betonu jest 1200 razy większe więc ciepło właściwe
    powietrza więc kontemplacyjność tego gazu nie ma żadnego znaczenia przy
    nagrzewaniu domu zbudowanego z czegoś innego niż karton.

    > Aha - i zakładacie, jak rozumiem, że podwyższenie pomieszczeń nie
    > powoduje zwiększenia powierzchni przenikania budynku (wyższe ściany czy
    > okna na przykład) bo wtedy jednak minimalny wpływ będzie.

    Na tyle minimalny, że nawet nie ma co o tym pisać. Podniesienie parteru
    o 20cm powoduje zwiększenie strat statycznych ciepła o... kto zgadnie
    ile procent?