  • 1. Data: 2011-06-06 23:21:08
    Temat: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: hk <h...@k...pl>

    No, jeszcze się nic nie zawaliło ale mam zgryza takiego:

    Postanowiłem podnieść ściankę kolankową. O pustak MAX 20cm. Żeby nie
    miała 90cm, tylko 110cm. I postanowiłem nic nie robić z dachem (zostawić
    kąt nachylenia 38 stopni).

    Teraz:
    - mam pocięte drewno - konkretnie pocięte na wymiar kleszcze.
    - w czasie murowania wyszły różne takie tam z wysokością podłogi,
    pustaków, fug (zresztą na projekcie terriva i pustak komórkowy a w realu
    ackerman i max) że na dzień dobry ścianka miała 100 cm. I do tego 100
    zafundowałem sobie (żona bardzo nie chciała mieć mniej niż 110) kolejne
    20cm.

    Teraz mam (mam mieć, bo murłata jeszcze nie leży) ściankę na 120cm, a
    dach uszykowany po staremu. W rezultacie poddasze będzie wyższe o 30cm.
    Przeraża mnie sama myśl o pokojach wysokich na 3m. Wiem już, że spaprany
    będzie również wygląd zewnętrzny, ale dom stoi w dołku, jest wysoki bo
    doszły piwnice - więc i tak proporcje musiały się zmienić a i wygląd "z
    ulicy" z założenia nie byłby taki jak w projekcie. Tylko że mnie
    bardziej boli to co w środku.

    I teraz pytanie co zrobić? Zafundować sobie wełnę na sufit od środka
    zamiast od góry? Grubszą podłogę? Polubić 3m wysokości? Podwieszane
    sufity i przeciskać się na strych przez 50cm rurę jak przez śluzę w
    łodzi podwodnej? A może kupić od nowa drewno na kleszcze? Kazać je uciąć
    o 80 cm dłuższe i spiąć nimi krokwie 30 cm niżej?

  • 2. Data: 2011-06-07 05:31:08
    Temat: Re: Spaprałem sprawę - jak uratować dom i dach?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Pomijając wszystkie inne kwestie to wysokość pomieszczeń w środku
    zrobisz sobie taką jaką chcesz odpowiednio budując stelaż pod zabudową z
    płyt GK.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-06-07 05:35:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > zamiast od góry? Grubszą podłogę? Polubić 3m wysokości? Podwieszane
    > sufity i przeciskać się na strych przez 50cm rurę jak przez śluzę w
    > łodzi podwodnej?

    Podwieszany sufit załatwi sprawe. A wejscie na strych zaplanuj nieco wieksze. Tyle ze
    wygląd zewnątrzny jest ważny - jak przesadziłeś to dom bedzie wygladał jak kupa i
    wartosc jego spadnie.

    b.

  • 4. Data: 2011-06-07 06:51:36
    Od: " " <w...@g...pl>

    > Podwieszany sufit za=C5=82atwi sprawe. A wejscie na strych zaplanuj =
    > nieco wieksze. Tyle ze wygl=C4=85d zewn=C4=85trzny jest wa=C5=BCny - jak =
    > przesadzi=C5=82e=C5=9B to dom bedzie wyglada=C5=82 jak kupa i wartosc =
    > jego spadnie.

    Wnętrze tak jak poprzednicy napisali podciągniesz podwieszanym sufitem, a
    jeżeli masz na poddaszu zaplanowane większe pomieszczenia 3m wysokości nie
    zaboli, spokojnie.
    Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny to polecam zamaskowanie tej
    nieproporcjonalności odpowiednim malowaniem elewacji (2 odcienie dołu i
    poddasza) lub nawet zmianą grubości ocieplenia tak, aby optycznie zewnętrzna
    elewacja nie stanowiła jednej - wysokiej ściany, nieproporcjonalnej do
    całości, żeby budynek nie sprawiał wrażenia wysokiego klocka przykrytego dachem :)

  • 5. Data: 2011-06-07 07:00:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    jak ktos linka pamięta to podeślijcie mu fotę z tym domem z podwyższoną ścianą
    kolankową i takimi grubymi kolumnami :) Niech wie :-))))

    b.

  • 6. Data: 2011-06-07 07:19:28
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości

    > I teraz pytanie co zrobić? Zafundować sobie wełnę na sufit od środka
    > zamiast od góry? Grubszą podłogę? Polubić 3m wysokości?

    A co złego jest w 3 m wysokości? Mieszkam w mieszkaniu gdzie jest prawie 3
    m (2,95 m) i jakoś nie umiem sobie wyobrazić że miałbym mieszkać jak w
    jakimś bunkrze gdzie wyciągniętą ręką sięgam sufitu. Ani jakiejś lampy
    wiszącej powiesić, ani swobodnie oddychać bo sufit nad głową, brrr.....
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-06-07 07:28:54
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-06-07 09:00, Budyń pisze:
    > jak ktos linka pamięta to podeślijcie mu fotę z tym domem z podwyższoną ścianą
    kolankową i takimi grubymi kolumnami :) Niech wie :-))))

    Ale ja widziałem już tę fotę :)

    A elewację (oprócz tych 30cm, co to miało być <20 i miało ich nie być
    widać) zepsuł jeszcze balkon: w projekcie na poddaszu było na ścianie
    szczytowej od frontu tylko okno, a pod nim daszek osłaniający wejściowe
    na parterze - i ten daszek (ukośny oczywiście) "skracał" ścianę. Jakaś
    taka niższa się robiła, bo daszek ją zasłaniał... Żona chciała mały
    balkon, z drzwiami 2x90cm, więc zamiast daszka jest balkon i w efekcie
    goła ściana (a już nie chcieliśmy okien z boku, więc ściany jest dużo...
    Oczywiście architekt od adaptacji jakoś tego nam nie pokazał. Mało tego
    jak stwierdził "ściana kolankowa to może i 135cm mieć, żeby np. ładną
    komodę postawić" - dałbym mu teraz tę komodę...

  • 8. Data: 2011-06-07 07:43:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.06.2011 09:00, Budyń pisze:
    > jak ktos linka pamięta to podeślijcie mu fotę z tym domem z podwyższoną ścianą
    kolankową i takimi grubymi kolumnami :) Niech wie :-))))

    .
    http://raider55.blox.pl/resource/Gradow_leszno.jpg

    :)

  • 9. Data: 2011-06-07 07:47:16
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-06-07 09:43, Albercik pisze:

    > http://raider55.blox.pl/resource/Gradow_leszno.jpg

    Najbrzydszy dom w Polsce :)

  • 10. Data: 2011-06-07 07:56:44
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-07 01:21, hk pisze:
    > Przeraża mnie sama myśl o pokojach wysokich na 3m.

    Istotnie-przerażające...