    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sparawka z Lidla - czy taki zakup ma sens? (link)
    Date: Thu, 28 Apr 2011 14:02:17 +0200

    W dniu 28.04.2011 13:49, Shaman pisze:
    > Cześć. Od 2 maja w Lidlu będzie spawarka :) Nigdy się nie insteresowałem
    > takim sprzętem, ale za 200zł mógłbym spróbować. Pytanie czy czymś takim
    > w ogóle można cokolwiek zrobić na budowie? Nie potrzebuję wiele,
    > przyspawać jakiś zawias, zespawać kilka kątowników w ramę itp. Nie wiem
    > jak ma się sprawa dostępności elektrod dla takiego maleństwa i w ogóle
    > nic nie wiem. Czy ktoś mógłby ocenić tą ofertę?
    >
    > link tutaj: http://goo.gl/UH8lO

    z tego co mi wiadomo, spawarki z najniższej półki mają bardzo długi czas
    chłodzenia, przykładowo kilka sekund spawania kilka minut chłodzenia..
    Mocą też nie poszalejesz, coś cienkiego pewno zespawasz, ale na solidne
    zespawanie jakiejś większej konstrukcji może być kłopotliwe.

    Ja mam w domu jakąś samoróbkę po dziadku, jakieś 50kg po nawijanej na
    blachy miedzi, idzie jak przecinak, 2,5mm elektrodę zjada w jednym
    kawałku w chwilę. Popytaj się po rodzinie, w latach gdzie nic nie było,
    często ludzie sami robili takie spawarki, teraz ich właściciele się
    wykruszają a sprzęt leżakuje w piwnicach..