    From: " " <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sparawka z Lidla - czy taki zakup ma sens? (link)
    Date: Thu, 28 Apr 2011 20:11:25 +0000 (UTC)

    Shaman <s...@o...com> napisał(a):

    > Cze=B6=E6. Od 2 maja w Lidlu b=EAdzie spawarka :) Nigdy si=EA nie inster=
    > esowa=B3em =
    >
    > takim sprz=EAtem, ale za 200z=B3 m=F3g=B3bym spr=F3bowa=E6. Pytanie czy =
    > czym=B6 takim w =
    >
    > og=F3le mo=BFna cokolwiek zrobi=E6 na budowie? Nie potrzebuj=EA wiele, p=
    > rzyspawa=E6 =
    >
    > jaki=B6 zawias, zespawa=E6 kilka k=B1townik=F3w w ram=EA itp. Nie wiem j=
    > ak ma si=EA =
    >
    > sprawa dost=EApno=B6ci elektrod dla takiego male=F1stwa i w og=F3le nic =
    > nie wiem. =

> [...]
    Mam dwie spawarki. Jedną od bardzo dawna. Nazywa się Unimor, jest fabryczna.
    Płynna regulacja do 140A i jest na 400V. Waży 35 kilogramów. Bardzo dobra
    spawarka. Kiedyś z trudem spawałem nią elektrodą 4. Ma dwie wady ciężka i na
    siłę. Miesiąc temu wziąłem 1200 złotych i poszedłem do Castoramy kupić
    jakiegoś inwertora. W Castoramie jest stanowisko do spawania i można
    wypróbować. Przetestowałem kilka spawarek i jak wychodziłem z marketu to
    miałem spawarkę i w kieszeni zostało mi 1000 złotych. Kupiłem spawarkę
    różniącą się od tej na zdjęciu tym że ma prąd spawania do 140A. Waży 14,5 kilo
    i jest na 230V. Spawałem nią elektrodami 1,6 i 2,5. 1,6 to była elektroda do
    kwasówki. 2,5 do zwykłej stali i do kwasówki. Grubszą nie spawałem bo nie
    miałem takiej potrzeby. Ale w porannym moczu czuję że pójdzie bez problemu
    tylko będzie potrzebowała bezpiecznika 25A. Łuk zapala się łatwo i jest
    stabilny. Jednym cięgiem wyspawałem z 10 elektrod 2,5 jedna po drugiej i się
    nie wyłaczyła. Od razu zrobiłem przeróbkę. Zmieniłem podłączenie wentylatora.
    i założyłem stary uchwyt do elektrod i mały stycznik włączający transformator.
    Włącznik do stycznika mam w rączce do elektrod. Po zmianie podłączenia
    wentylator kręci się po włożeniu wtyczki do kontaktu. Wygląda jak ta
    http://allegro.pl/spawarka-transformatorowa-140-a-gu
    de-gw-24h-i1571149327.html. Nie
    mam zielonego pojęcia czy to że jedna jest do 80A druga do 100 a jeszcze inna
    do 140 wynika z chińskiej kreatywności. Moja tania spawarka za 2 stówy ma
    napisane 140A i działa bez problemu. Jak bym miał jeszcze raz kupować małą
    spawarkę to jeszcze raz kupił bym tą samą. Do niewielkich prac jest według
    mnie idealna. Ważne przy spawaniu są elektrody. Od dawna oduczyłem się
    spawania elektrodami Baildon. Nie mam pojęcia czy teraz robią już dobre bo z
    przekonania ich nie kupuję.