  • Data: 2009-10-03 07:35:45
    Temat: Re: Splata calosciowa kredytu we frankach
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > W tabelach kursow walut np http://www.money.pl/pieniadze/forex/ pojawiaja
    > Czy ktos z Was wie jak i gdzie wymienic zlotowki na franki po kursie
    > zblizonym do tego podawanego w kursach walut?
    >

    > Szczepan

    Widze ze wszyscy gadaja nie na temat wiec ci doradze jak to zrobic :

    1) Zakladasz konto u maklera na WGT (warszawska gielda towarowa) - ja polecam
    firme DMK bo sam z nich korzystam
    2) wplacasz kase w zlotowkach troszke wiecej niz wychodzi ilosc frankow w
    twoim kredycie
    3) dzwonisz do maklera i pytasz sie jaki ma kurs - uwaga to sa kursy z rynku
    miedzybankowego czyli takie wzgledem ktorych ogolnie mowiac banki wyliczaja
    swoje dodajac spread
    4) jesli kurs ci pasuje to skladasz zlecenie kupna kontraktow z fizyczna
    dostawa waluty - dokladnie co i jak na pewno ci wytlumacza w DMK.
    5) gdy franki pojawia sie na twoim koncie (bedziesz widzial je bo codziennie
    sa wysylane maile ze stanem rachunku) mozesz zlozyc np mailowo dyspozycje zeby
    przelali ci te franki na rachunek w banku z ktorego splacisz kredyt

    teraz koszty:
    zalozmy ze masz do splacenia kedyt 200 000 frankow
    to musisz kupic 4 kontrakty "duze" czyli o wartosci 50 000 frankow
    prowizja za taki jeden kontrakt to 53 PLN jak pamietam plus spread w wysokosci
    30 pipsow czyli 0,30 grosza plus koszt przelewu to chyba 5 lub parenascie PLN.

    czyli zakladajac ze w chwili gdy dzwonisz jest kurs 2,80 pln za franka to ty
    zaplacisz wtedy 2,80 + 30 pipsow czyli = 2,8030 pln za franka(30 pipsow to 0,3
    grosza) + prowizja za 4 kontrakty + prowizja za przelew (niech bedzie
    parenascie zlotych)

    oczywiscie istnieje mozliwosc kupna "malych" kontraktow o wartosci 10 000
    frankow.
    Wiec jak masz jakas nierowna kwote to mozesz ja sobie zlozyc z kupna "duzych"
    i "malych" kontraktow.

    Tyle- to jest najtansza wersja jaka ja znam- przy czym masz mozliwosc kontroli
    kursu po jakim chcesz zakupic walute na biezaco.

    Przemek