  • 1. Data: 2009-10-02 04:05:27
    Temat: Splata calosciowa kredytu we frankach
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    W tabelach kursow walut np http://www.money.pl/pieniadze/forex/ pojawiaja
    sie codziennie notowania franka szwajcarskiego, np:

    Instrument Kupno Sprzedaż
    CHF / PLN 2.7802 2.7861

    W tym samym czasie moj bank chce za franka 2,8802

    Jest to straszne zdzierstwo.

    Teraz mozna juz splacic kredyt w calosci wplacajac nie zlotowki a franki i
    tak chcialbym zrobic gdyz dostalem jakies pieniadze ze sprzedazy starego
    mieszkania.

    Czy ktos z Was wie jak i gdzie wymienic zlotowki na franki po kursie
    zblizonym do tego podawanego w kursach walut?

    Szczepan

  • 2. Data: 2009-10-02 05:11:36
    Temat: Re: Splata calosciowa kredytu we frankach
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    >
    > Instrument Kupno Sprzedaż
    > CHF / PLN 2.7802 2.7861
    >

    > W tym samym czasie moj bank chce za franka 2,8802

    Raczej nie ta grupa

    Na kurs forex nie patrz to nie jest wyznacznik sumy PLN za ktore kupisz dana
    sume frankow W BANKU. Forexowy kurs raczej oscyluje wokol sredniego kursu
    NBP. Kurs kupna/sprzedaży realnego pieniadza jest wyzszy/nizszy od sredniego
    (bank kupuje taniej, sprzedaje drozej).

    Sprawdz kursy kupna/sprzedazy z paru bankow. Lub kup je w dobrym kantorze
    (osobiscie na wieksze transakcje kupuje euro w kantorach i mam taniej niz w
    banku - acz robie to tylko wtedy jak mam czas, wiadomo, bank wygodniej
    (internet)).

    http://www.money.pl/pieniadze/nbp/kupnosprzedaz/ to jest tabela ktora
    powinna Cie interesowac.

    http://kupfranki.pl/ - a tu strona w interesujacym Cie temacie, nie wiem
    gdzie zaszli w glownej koncepcji ale pewnie na forum cos znajdziesz.

    Kane

  • 3. Data: 2009-10-02 06:47:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Czy ktos z Was wie jak i gdzie wymienic zlotowki na franki po kursie
    > zblizonym do tego podawanego w kursach walut?

    Wrzuć tego posta na pl.biznes.banki
    To bardziej odpowiednia grupa będzie.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-10-02 07:21:04
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    załóż sobie konto w złotówkach w banku który za wypłate kartą za granica nie
    pobiera prowizji(kiedys było tak w mbanku , ale nie wiem czy nie zmienili).
    Jedż na pare dni do szwajcarii, akurat fajny okres na furkapass i inne
    przełęcze i tam wypłac we frankach.
    Przy np 200 000 i prowizji 2% zaoszczędzisz 4000 zł czyli masz na wyjazd .

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 5. Data: 2009-10-02 09:02:56
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > załóż sobie konto w złotówkach w banku który za wypłate kartą za granica
    > nie pobiera prowizji(kiedys było tak w mbanku , ale nie wiem czy nie

    I nie zapomnij ustawic odpowiedniego limitu wypłat gotówkowych na dany dzień
    :)
    Przem

  • 6. Data: 2009-10-02 09:31:36
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Szczepan <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Czy ktos z Was wie jak i gdzie wymienic zlotowki na franki po kursie
    > zblizonym do tego podawanego w kursach walut?

    Nie bądź frajerem, chcesz spłacać kredyt po takim kursie? Złotówkę, czy tego
    chcemy czy nie, czeka umocnienie. Będziesz żałował. Kasę za mieszkanie umieść
    na najwyższej lokacie i czekaj.

  • 7. Data: 2009-10-02 10:10:17
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > przełęcze i tam wypłac we frankach.
    > Przy np 200 000 i prowizji 2% zaoszczędzisz 4000 zł czyli masz na wyjazd .

    Prowizja prowizją ale czy aby bank (operator karty) przelicza po kursie
    średnim. Może się okazać że mimo prowizji wyjdzie to samo co w kantorze,
    albo niewiele taniej, a nagranicy możesz się trochę tłumaczyć czemu wieziesz
    równowartość 200 tys w gotówce.

  • 8. Data: 2009-10-02 11:05:34
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ha4kc6$7j9$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > albo niewiele taniej, a nagranicy możesz się trochę tłumaczyć czemu
    > wieziesz równowartość 200 tys w gotówce.

    Otóż to. Banki nie robią niczego za darmo. Brak prowizji odbijają sobie na
    korzystnym dla siebie kursie wymiany.
    O transferze takiej gotówki przez granicę też należy pomyśleć.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2009-10-02 13:26:37
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > O transferze takiej gotówki przez granicę też należy pomyśleć.
    >
    > pozdrawiam
    > Marcin

    Panowie nie te czasy :) Cóż to jest w końcu 200 000 franków.

    Całkiem niedawno, mój kolega zwożący złomy z UK (samochodem, który
    wyglądał jak świeży import z Bejrutu)został na promie bardzo grzecznie
    zapytany przez celnika ? Oficera IO ?, na jak długo jedzie do Londynu i
    czy ma na tyle forsy bo to drogie miasto. Koleżka mój na którego widok
    pewnie dalibyście od razu po 5zł na bułkę i odplamiacz, wyciągnął zwitek
    , tak na oko dwuletnią pensję tegoż urzędnika i flegmą przewyższającą
    nawet legendarną brytyjską powiedział, że jedzie na zakupy, bo drożyzna
    Londynu to mit :) Mina urzędnika bezcenna, jeszcze raz przeprosił, że on
    tak musi, że to taka praca itp. Żadnych dodatkowych pytań czy formularzy.

    Dlatego też ilość forsy, którą da się upchnąć po kieszeniach nie robi na
    nikim wrażenia, już bardziej plecak ze stelażem, czy prawdziwie
    amerykańska polistyrenowa torba w paski po 1 rublu za sztukę. :)

    pozdrawiam

    rafał

  • 10. Data: 2009-10-02 13:45:54
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Całkiem niedawno, mój kolega zwożący złomy z UK (samochodem, który
    > wyglądał jak świeży import z Bejrutu)

    Gwoli ścisłości to w Bejrucie jeżdżą takie auta, że w Polsce to takich
    ludize nawet na oczy nie widzieli. Jak chcesz okreslać tak złoma to musisz
    powiedzieć jak auto z Syrii.
    A druga sprawa to przewożąc duża ilość gotówki po krajach unii trzeba ją
    zadeklarować, a szczególnie jak wyjeżdżasz poza unie do Szwajcarii, bo tam
    dzieją się cuda jeśli chodzi o przewóz gotówki.