    From: "HANA" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spotkanie z architektem - pytania - odpowiedz (dlugie)
    Date: Sat, 27 Jun 2009 15:09:25 +0200

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca"
    > Witam serdecznie.
    >
    > Miesiac temu obdzwonilem chyba ze 100 biur architektonicznych i
    > wytypowalem faworyta.
    > Zakres cen wykonania projektu dla mojego szkicu wynosil od 6 do 50 tys zl
    > :)
    > Teraz pytania: na co mam sie przygotowac podczas rozmowy z architektem i o
    > co sie pytac architekta w czasie spotkania?

    Sebo
    kompletny projekt do urzedu a za taki chyba chcesz zaplacic to:

    1. projekt zagospodarowania terenu (prawie kazde uprawnienia budowlane)
    a. czesc opisowa
    -przedmiot inwestycji
    -istniejacy stan zagospodarowania dzialki
    -projektowane zagospodarowanie
    -zestawienie powierzchni (dzialki, zabudowy, drog, parkingow, placow i
    chodnikow, zieleni, bilogicznie czynna, inne pow. zabudowane lacznie)
    -wpis do rejestru zabytkow (jesli jest)
    -wplyw eksploatacji gorniczej (jesli wymagane)
    -ochrona srodowiska
    -inne (jesli wymagane)
    b. czesc rysunkowa
    -orientacja
    -uklad istniejacych i projektowanych obiektow budowlanych
    -uksztaltowanie terenu
    -uksztaltowanie zieleni
    -urzadzenie p-poz.
    -uklad sieci i przewodow uzbrojenia terenu
    -uklad linii lub przewodow elektr. i telekom.
    -rezerwa i podzial terenu (jesli wymagane)
    2. projekt architektoniczno-budowlany
    2a. architektura (upr. do projektowania domow jednorodzinnych lub do
    projektowania bez ograniczen)
    2aa. czesc opisowa
    -charakterystyka ogolna, parametry
    -rozwiazania konstrukcyjno-materialowe
    2ab. czesc rysunkowa
    -rzut fundamentow
    -rzut parteru
    -rzut pietra
    -rzut dachu
    -przekroje
    -elewacje
    2b. konstrukcja (upr. do proj. konstrukcji dla osob fizycznych lub bez
    ograniczen)
    -schematy konstrukcyjne
    -zalozenia przyjete do obliczen
    -wyniki obliczen
    2c. instalacje
    -wod-kan, CO
    2c-1. instalacje wod-kan. (upr. do projektowania instalacji wod-kan. dla
    osob fizycznych lub bez ograniczen)
    -wod-kan., CO (opis, rysunki)
    -wentylacja (opis, rysunki)
    2c-2. instalacja gazowa (upr. do projektowania instalacji gazowych dla osob
    fizycznych lub bez ograniczen)
    - (opis, rysunki)
    2c-3. instalacja elektryczna (upr. do projektowania instalacji elektrycznych
    dla osob fizycznych lub bez ograniczen)
    jesli w warunkach przylaczenia do sieci energetycznej masz wpisane "projekt
    nie wymagany" to czasami nie jest potrzebny ale zalezy to juz od
    interpretacji danego urzedu.
    - (opis, rysunki)
    -bilans mocy urzadzen elektrycznych
    3. Technologia
    4. Ochrona srodowiska, ochrona p-poz.
    5. BIOZ (nikt tego nie czyta)
    6. informacja dotyczaca odstepstw od projektu (wazne zeby nie latac ze
    wszystkim do architekta)

    i jak to bedziesz mial to mozna isc do urzedu ;-)
    czyli punkt po punkcie pytaj czy to bedzie...

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl