  • Data: 2009-01-04 15:36:32
    Temat: Re: Sprawność kotła węglowego?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gjqgoi$l5n$1@inews.gazeta.pl...

    > Jaki kocioł ?
    > Z czego wykonane ściany i jaka jest izolacja ścian ?
    > Jaki dach i jakie ocieplenie dachu ?
    > Jakie okna ?
    > Jaka wentylacja ?
    > Czym pali sąsiad tzn. jakim gatunkiem węgla ?
    > W jaki sposób pali ?
    > Jakie temperatury w domu preferuje ?
    > Czy wszystkie pomieszczenia są ogrzewane ?
    >
    > Niestety bez uwzględniania tych wszystkich pytań nie można bezpośrednio
    > porównywać kotłów w 2 różnych domach.
    > Tak się składa, że samemu także mam Zębca 35kW, ponadto jako instalator
> [...]

    ok
    sąsiad domek postawiony kilka lat temu
    kocioł Narew 24 lub 25 kW ze sterowaniem (które i tak nie pracuje prawidłowo
    bo kocioł ciągnie lewe powietrze)
    ściany: siporeks cała -styropian 10cm -siporeks połówka-styropian 5cm-tynk
    dach 2 spadowy 45St. z uzytkowym poddaszem
    poddasze narazie niezamieszkane nieogrzewane
    powierzchnia parteru do ogrzania ok 100 mkw.
    okna jakieś plastiki
    wentylacja powiedziałbym standardowa
    węgiel kamienny z tej samej elektrociepłowni :-)
    w jaki sposób pali za bardzo nie wiem o co Ci chodzi .....
    powiedziałbym widowiskowo :-) jak pali to widać
    u mnie tamtej zimy nie widac było prawie nic z komina jak sie paliło
    tej zimy jest troszkę gorszy chyba węgiel bo troche kopci
    temperatury w domu tak na oko 22 st tak samo jak u mnie

    u mnie piec KWKD
    dom z lat 60 drewniany na zewnątrz cegła więc izolacji powiedziałbym brak
    dach taki sam ,poddasze ocieplone wełna 20 częsciowo zamieszkane ok 20 mkw
    parter tez ok 100 mkw
    okna nowe 5 komór

    to tyle
    pozdrawiam