  • Data: 2014-07-28 14:23:30
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to ciekawostka, ze ja nie widzę.

    Widocznie nie jesteś przeciętny :-)

    > Pomijam, ze mylisz skutki kompresji z pixeloza.

    Każdy sygnał (oprócz własnych nagrań) _jest_ kompresowany. Dlatego najlepszy
    telewizor to taki na którym ten _skompresowany_ sygnał kiepskiej jakości
    będzie wyglądał najlepiej. LCD uwidacznia kompresję, plazma ją ukrywa. Wybór
    należy do widza.

    Dlatego jak ktoś szuka telewizora do oglądania intenetu albo grania w gry na
    konsoli to LCD jest lepszym wyborem, natomiast gdy ktoś potrzebuje
    telewizora do oglądania filmów to plazma zdecydowanie wygrywa przy _obecnym_
    dostępnym sygnale.

    > Jasne, jasne i nikt nie chce zarabiac na plazmach. Dobre :-)

    Jak często zmieniasz telewizor? Kto chciał plazmę ten już ją kupił, dlatego
    zapotrzebowanie zmalało do poziomu gdy nie opłaca się utrzymywać linii
    produkcyjnych dla garstki klientów, bo już dziś wiadomo że za kilka lat ci
    którym zależy na jakości przesiądą się na OLED.

    > 1. Jakosc obrazu - jak sam w wskazujesz LED ma lepszy kontrast

    Jakość obrazu to nie to samo co kontrast.

    > 2. Nie ma plazmy z pasywnym 3d

    Ale po co? Skoro piszemy o jakości to tylko aktywne 3D ma sens.

    > 3. Zużycie energii

    Prawda, ale co to ma do jakości obrazu??? Telewizora nie kupuje się by stał
    i brał mało prądu.

    > 4. Wypalanie ekranu na plaźmie

    To był problem 10 lat temu. Obecne plazmy maja ten problem na tyle
    zminimalizowany że zanim się obraz wypali to się kupi nowy telewizor.

    > Plazma>LED

    > 1. Jasnosc obrazu, ale i to chyba juz coraz czesciej przeszlosc

    LED są dużo jaśniejsze niż plazmy, ale to nie ma znaczenia bo te i te są
    wystarczająco jasne.

    > Mozemy dopisywac w jednym i drugim.

    Co dopisywać? LED są np. lżejsze i mają cieńszą ramkę, ale co z tego? To
    wszystko są cechy drugo- i trzecio-rzędne. Istotna jest jakośc obrazu.
    Jakość, nie jasnośc i kontrast.

    Pozdrawiam
    Ergie