    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Date: Sun, 22 Aug 2010 17:39:51 +0200

    > 1. przede wszystkim, jeśli brak jest KW (a nie piszesz o niej) to
    > zaświadczenie ze spółdzielni z 2003 roku możesz sobie oprawić w ramki,
    > ale nie na jego podstawie zawierać umowę. Odpis z KW jest ważny 3
    > miesiące, więc zaświadczenie ze spółdzielni o posiadaniu prawa
    > spółdzielczego do lokalu nie powinno być starsze. Kogo obchodzi czego
    > właścicielem byłeś w 2003 roku? Mogłeś to 1001x sprzedać (sam mam kilka
    > takich zaświadczeń na mieszkania które po drodze sprzedawałem).

    Mieszkanie kupiłem jako zupełnie nowe w 2003r. Zapłaciłem za nie gotówką.
    Mam umowę kupna i tam jest napisane że jestem właści

    > 7. Jeśli nie masz KW i masz "tylko" spółdzielcze lokatorskie prawo do
    > lokalu to szczerze mówiąc rozsądny kupujący będzie wnikał dlaczego.
    > Sprawdź (jeśli już nie sprawdziłeś) czy lokal można przekształcić w
    > odrębną własność (uregulowana kwestia gruntu). Jeśli się okaże, że nie,
    > a Ty to zataisz to ... będzie nieprzyjemnie.

    Mam własnościowe prawo do lokalu.
    Od samego początku.
    Kupiłem nowe mieszkanie , zaplaciłem i od razu byłem właścicielem jego.

    Co do KW nie mam i nie chciałem ...
    Miałem możliwość zrobienia KW i spółdzielnia "uchaliła" dla mnie taką
    możliwość ale KW do niczego mi nie była potrzebna ...

    Co co radzisz ?

    I tak za wszystko płaci kupujący , więc może i umowę przedwstępną zrobić u
    notariusza. Szczerze mówiąc jak kupujący będzie chciał to może być notariusz

    Podatku nie zapłacę bo mieszkam już ponad 7 lat a pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży przeznaczę na zakup nowej nieruchomości (domu).

    Nigdy nie sprzedawałem mieszkania , więc nie wiem co należy uczynić ...

    Wyczytałem że przyumowie przedwstepnej musi być kwota , termin przekazania ,
    termin podpisania umowy końcowej i itd ..