    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Date: Sun, 22 Aug 2010 23:05:17 +0200

    W dniu 2010-08-22 22:56, NotBear pisze:

    > Ale w chwili gdy zapada decyzja o sprzedazy mieszkania, KW warto
    > zalozyc, bo zwieksza to atrakcyjnosc mieszkania.
    > W przypadku braku KW kupujacy:
    > - ma utrudnione sprzawdzenie historii prawnej mieszkania (ksiegi
    > wieczyste i wnioski sa jawne, dokumenty spoldzielni chyba niekoniecznie)
    > - jest pozbawiony mozliwosci lepszej ochrony swoich interesow przez wpis
    > roszczenia z umowy przedswtepnej
    > - musi zadbac o zalozenie ksiegi i poniesc tego koszty
    > - jesli posilkuje sie kredytem zwykle musi ponosic dodatkowe koszty do
    > czasu zalozenia ksiegi
> [...]
    Dokładnie tak, ja bym w negocjacjach jeszcze dołożył, że będę "musiał"
    przekształcić sobie to prawo własności we własność odrębną, żeby być
    "pełnym" właścicielem, a nie mieć tak jak napisał witek "ograniczonego
    prawa rzeczowego" co też kosztuje. Dodatkowo często przy wyodrębnianiu
    mieszkania spółdzielnia pobiera opłaty dodatkowe "za przygotowanie
    dokumentów". Wprawdzie suma summarum to nie wychodzi jakoś super drogo
    (w granicach 1100 zł z aktem + koszt założenia KW chyba 200 zł) ale za
    to atrakcyjność mieszkania spada o znacznie większą kwotę.

    --
    MZ