  • Data: 2009-11-24 12:13:46
    Temat: Re: Srednica kanalow wentylacji mechanicznej.
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hegda1$p9c$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest sens uzywania ocieplonych przewodow wewnatrz budynku?

    Przewody częściowo przebiegają w miejscach o innej temperaturze (np. w
    izolacji poddasza, w garażu, na strychu). Odsłonięta rura bez problemu
    oddaje lub przyjmuje ciepło. Latem raczej zależy na tym, aby powietrze nie
    zagrzało się w rurach (szczególnie gdy jest GWC), a zimą - zależy nam by nie
    tracić ciepła.
    W innych miejscach wełna mineralna tłumi hałas i drgania przenoszone przez
    przewód lub pochodzące z budynku. W miejscach trudnych można nie mieć
    otuliny, ale rury muszą być szczelne.
    Rury typu flex dochodzące do anemostatów to w zasadzie folia, drut i wełna.
    Mają one taką samą średnicę zewnętrzną jak rura spiro w otulinie.

    Pozdrawiam,
    Druid29