  • Data: 2016-08-22 21:00:54
    Temat: Re: Stacja uzdatniania wody
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:npcvsr$ike$1@node1.news.atman.pl...
> [...]

    Zwiększasz dawkę sodu o sól pod postacią niewyczuwalną smakiem
    jako słona.

    > sól do regeneracji jest wypłukiwana po regeneracji, więc ona nie trafia do
    > obiegu.

    A skąd to wiesz?
    To tylko założenie, że po przepłukaniu złoża soli tam nie powinno być.
    Regeneracja to też proces w swojej mechanice dyfuzyjny.
    Powolny.
    Nie tyle ilość wody płuczącej ma znaczenie co również czas trwania
    regeneracji.
    Pozostałości chlorku sodu, wapnia i magnezu są zawsze.
    Po regeneracji złoże powinno być przepłukane wodą destylowaną lub
    zdejonizowaną.
    Tak stoi w instrukcji.
    Czy przepuszczenie po regeneracji 200 litrów wody przez złoże wypłukuje
    pozostałości regeneranta?
    ?
    Można to stwierdzić tylko oznaczając analitycznie chlorki.
    (A sam sód można zidentyfikować wprowadzając do plomienia gazowego
    miedziany drut zwilżony wodą z wymieniacza. Sód barwi płomień na żółto.
    Metoda jest naprawdę czuła.)
    Z karty katalogowej wyczytasz, że proces regeneracji odbywa się
    określoną ilością solanki o określonym stężeniu i z prędkością
    przepływu 5/6 m/h (8-10 cm/min).
    Ponad 10krotnie wolniej niż w trakcie wymiany!
    (Oblicz sobie ile to powinno trwać).
    Jak u Ciebie jest przygotowywany roztwór solanki?
    Czy może gdześ się wkłada/wsypuje sól a woda zabiera to swoim prądem?
    Czy Twoja instalacja wyłącza wodę w całym domu na godzinę
    bo trwa regeneracja żywicy a potem płucze zasobnik aż stężenie
    chlorków spadnie do określonego poziomu, czy robi to metodą na odpierdol?
    Jaka ta Twoja instalacja jest?
    Jaki ma ona układ pomiarowy?

    > Do obiegu trafia sód z wymiany jonowej wapnia i magnezu.
    > zmiękczenie o 1 stopień niemiecki dostarcza ok 8,2 mg sodu na litr wody
    >
    > Czyli zmiękczenie z maksymalnego poziomu do zera (25 stopni) daje 25 * 8,2
    > = 205mg. Pijąc 3l wody dostarczamy dodatkowo 615mg sodu czyli ok 1,5g soli
    > kuchennej.

    W postaci niewyczuwalnej smakiem.
    Znaczy to, że solimy jak soliliśmy a spożywamy o tyle więcej
    Jest to ponad 30% dziennej normy wg Kogutka i 85% tego co ja wiem
    o tym limicie. Wiki też tak pisze.

    > Dawka zabójcza.
    > Pete

    Pod postacią ~ 0,5 procentowego ługu węglanowego który odkwasza
    i alkalizuje wszystkie żołądki w Twoim domu.
    Niskie ph żołądka zapewnia mu ochronę przed szkodliwymi drobnoustrojami
    chorobotwórczymi i umożliwia trawienie białek (wymagane ph to 1 - 2,5)
    Flora bakteryjna która do żołądka nie ma wstępu przedostaje się tam
    z dalszej części przewodu pokarmowego.
    W żołądku niedokwaszonym pożywienie nie jest trawione tylko gnije.
    A niedokwaśność żołądka powoduje m. in. (lista jest naprawdę długa)
    UWAGA!
    astmę,
    Jak już pisałem, wymieniacz jonowy kwaśny (sulfonowany)
    wychwytuje z wody wszystkie kationy.
    Jeszcze raz napiszę: WSZYSTKIE !!!
    Wszystkie pierwiastki którym jest przypisywana funkcja biologiczna,
    występujące
    w postaci kationowej są zamieniane w wymieniaczu na sód.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Biologiczne_znaczenie_
    pierwiastk%C3%B3w
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroelementy

    Dodam, że choroby niedoborowe na poziomie POZ są praktycznie niewyleczalne.
    g.