eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami? › Re: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi
    urządzeniami?
    Date: Wed, 03 Nov 2010 21:20:19 +0100

    Dnia 03-11-2010 o 10:58:48 Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    napisał(a):

    > a jak sadzisz ?
    > Wartosc podalem aby pokazac ze moja stytuacja jest podobna, tyle ze
    > zelaza mam 1,65 (przed procesem odzelaziania).
    Ja mam żelaza 0,2mg/l a manganu 0,05

    > Czy to studnia glebinowa? W polsce to prawie niespotykane aby w wodzie
    > glebinowej zelaza nie bylo.
    Nie studnia ma 8m, ale jest na źródle, tak że nie mam wody powierzchniowej
    ale wpływ pewien jej jest bo mam np azotanów 0,88g/l i chlorków 6mg/l

    > Chyba ze to teren np jury.

    Nie, podbeskidzie, góry, 355mnpm.

    > W badaniu labolatoryjnym ile tego zelaza wyszlo?
    0,2mg/l

    > Przedziwna ta zmywarka,
    Zwykła, średni poziom w swojej klasie.

    > w wiekszosci sol sie po prostu sypie do zbiorniczka tyle ile wlezie,
    > przewaznie cale opakowanie. Zbiorniczek sie zakreca i do czasu az sie
    > ona nie skonczy zapomina sie o problemie na ~ miesiac.
    To ci się tylko tak wydaje.Tutaj masz instrukcję
    http://www.electrolux-ui.com:8080/2007/152/959511PL.
    pdf
    przeczytaj sobie od strony 10 :)

    Zacytuję tutaj fragment:

    Ustawienie zmiękczacza wody
    Woda zawiera różną ilość wapnia i soli mineralnych, które osadzają się na
    naczyniach, tworząc białe plamy. Duża zawartość tych składników wskazuje,
    że woda jest twarda. W celu zapewnienia dopływu wody bez wapnia, czyli
    wody zmiękczonej, zmywarkę wyposażono w zmiękczacz wody, do którego
    stosuje się specjalną sól regeneracyjną do zmywarek.
    Twardość wody mierzy się w równoważnych skalach: niemieckiej, francuskiej i
    w mmol/l.
    Zmiękczacz wody należy ustawić odpowiednio do stopnia twardości wody w
    Państwa miejscu zamieszkania. Informację dotyczącą twardości wody można
    uzyskać w miejscowym zakładzie wodociągowym.
    Zmiękczacz należy wyregulować ręcznie (ustawiając przełącznik) i
    elektronicznie (wciskając przyciski funkcyjne na panelu sterującym).

    No i co? masz ustawiony zmiękczacz? czy zostało na nastawach fabrycznych.
    Jak miałem zmywarkę w bloku to nie było problemu bo woda była mieka
    i poziom 1 wystarczył, teraz miałem 4 a nawet 5 ale to nie wystarczało,
    szklanki były białe.

    > Sol ta nie powoduje korozji, bo nie jest ona uzywana do zmywania a
    > jedynie do regeneracji zloza, ktore zmiekcza wode. Tej soli sie nie
    > dawkuje robi to sama zmywarka.
    W tej samej instrukcji troche dalej masz napisane że nie masz racji :)

    > Chyba ze piszac sol masz na mysli proszek do zmywarki ktorego ilosc
    > faktycznie mozna dozowac, chyba ze stosuje sie piguly.
    Nie rób ze mnie 'blondyna', rozróżniam sól od proszku.

    --
    Pozdr
    JanuszK