    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 28 Aug 2013 07:01:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Stare drewno do porąbania - jaka siekiera ?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 15:45:51 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Przedziwne... Wszystkie zrodla podaja, ze kasztanowiec ma raczej malutka
    >
    > kalorycznosc z danej objetosci.
    Też to czytałem jak mi gościu zaproponował zakup kasztanowca. Chyba nawet na tej
    grupie równiez pytałem. Piszą że mało energetyczn, ze sie dymi itp. Zweryfikowałem w
    praktyce i okazało sie to bzdura. Byc może dymi nie okorowane- nie wiem ja miałem
    same okorowane.
    A że cena była bardzo atrakcyjna to kupiłem kilkanaście metrów dla siebie i drugie
    tyle dla mamy. I powiem był to strzał w dzisiątke. Mama równiez zadowolona. Po
    wysuszeniu twarde to jak diabeł sie zrobiło a i długo sie paliło. Szkoda że juz
    gościu tego nie przerabia bo bym kupił bez wachania.
    Na pewno lepsze od wszelkich iglastych czy od brzozy. Brzoza to wogóle jakas pomyłka
    moim zdaniem- cena drozsza od buka czy dębu bywa a uzasadnienia dla tak wysokiej ceny
    ja nie widze. Dodatkowo palenie brzozą to proszenie się o kłopoty z kominem- podczas
    spalania brzozy w kominie robi się taki klejący osad. Dwóch znajomych kominiarzy
    równiez potwierdziło że brzoza kominowi dobrze nie służy