    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stary budynek - czy sens remontować ???
    Date: Thu, 22 Jan 2009 20:15:45 +0100

    Marek pisze:

    > Budnek jest z 1910 roku, murowany materiał cegła i kamień wapienny
    > do remontu, pokryty eternitem, w pomieszczeniach obecny grzyb.

    Teoretycznie jest możliwość usunięcia grzyba, tyle że wiąże się to ze
    sporym nakładem środków. Ktoś podpowiedział by stary budynek wyburzyć a
    na jego miejscu postawić nowy. To jest rozwiązanie najprostsze, ale może
    być nieakceptowalne. Dla mnie bynajmniej byłby to całkiem inny budynek,
    podróba. Jeśli stan murów nie jest zły, to może okazać się lepszym
    rozwiązaniem kapitalny remont - skucie tynków wewnętrznych (rozumiem że
    elewacja to naga cegła ?), wymiana posadzek i stropów, wymiana stolarki
    okiennej i wewnętrznej, wymiana instalacji. W zasadzie zostaje fundament
    oraz mury. Nawet dach do remontu, a w szczególności więźba. Kominy do
    przezbrojenia (oczyszczenie i wstawienie wkładów). Izolacja fundamentów.
    Drenaż. To tak na szybko... ;)

    > czyli założono prawidłowe ogrzewanie, izolację fundamentu,
    > izolację ścian zewnętrznych, wymieniono pokrycie dachowe)

    Wentylacja przede wszystkim. Grzyb zaczyna swój żywot od odpowiedniego
    poziomu wilgoci i ten parametr należy kontrolować. Na początku więc dom
    trzeba będzie osuszyć a to troszkę prądu pociągnie.

    > Czy przy wymianie pokrycia dachowego z eternitu można otrzymać pomoc
    > np. z BOŚ-u , czy istnieje jakakolwie pomoc w ramach utylizacji eternitu ?

    Gmina powinna dostarczyć Ci wszelkich informacji, bo zwykle to ona
    posiada odpowiednie programy pro-eko. To samo dotyczy dotacji na
    modernizację systemu ogrzewania na niskoemisyjne. W komórce
    odpowiedzialnej za środowisko powinni Ci udzielić szczegółowych informacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio