  • Data: 2009-01-22 20:45:18
    Temat: Re: Stary budynek - czy sens remontować ???
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:
    > /Witam !/
    > //
    > / Piszę do Szanownych Czytelników tej grupy by zaczerpnąć rady,
    > opini w kwestii ratowania i modernizacji starego budynku jakim jest
    > stara leśniczówka z którą jestem mocno związany emocjonalnie do tego
    > stopnia ,iż chciąłbym w niej zamieszkać. Ale jak już wspomniałem
    > zastanawiam się czy da się ze stanem tegoż budynku "wygrać ,czy cała gra
    > jest warta przysłowiowej świeczki" i czy faktycznie warto podejmować
    > takie działania?/
> [...]
    izolacja fundamentów i scian (pionowa, pozioma)
    wymiana elementów drewnianych (konstrukcja stropów, schody, dachu,
    stolarka otworowa, podłogi)
    ocieplenie ścian, stropów, dachu
    instalacje (wentylacja, ogrzewanie, elektryczna, wodna, ew. inne)
    odbudowa dachu, naprawa tynków zewn. wew,

    to są pozycje jakie znajdą się w kosztorysie i będą słono kosztować,
    wymiana konstrukcji dachowej może być konieczna, bo jeśli w
    pomieszczeniach jest grzyb, świadczy to o zawilgoceniu i braku
    wentylacji, co raczej nie wpłynęło najlepiej na konstrukcje stropu,
    dachu itd.

    niektóre elementy budynku ze względu na jego przedwojenny charakter mogą
    być szczególnie cenne, jak na przykład okna i drzwi. plastikowe raczej
    nie będą fajnie i sentymentalnie wyglądać a wymiary niekoniecznie muszą
    być typowe. Odtworzenie w miarę wierne oryginałów będzie wymagało
    nakładów i poszukiwań fachowca któremu się będzie chciało

    główny problem jaki napotkasz to konieczność bardzo poważnej ingerencji
    dosłownie w całą konstrukcję budynku (zwykle ludzie mówią że zaczeli od
    drobiazgów, ale czego się tknęli to trafiali na minę...)żeby doprowadzić
    go do wymagań współczesnego komfortu i ekonomii a to może być mocniejszy
    argument od sentymentu...

    na ale ktoś musi ratować zabytki chociaż nie ma to wymiaru biznesowego

    PP