    From: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stary budynek - czy sens remontować ???
    Date: Fri, 23 Jan 2009 08:38:00 +0100

    > Piszę do Szanownych Czytelników tej grupy by zaczerpnąć rady, opini
    > w kwestii ratowania i modernizacji starego budynku jakim jest stara
    > leśniczówka z którą jestem mocno związany emocjonalnie do tego stopnia ,iż
    > chciąłbym w niej zamieszkać. Ale jak już wspomniałem zastanawiam się czy
    > da się ze stanem tegoż budynku "wygrać ,czy cała gra jest warta
    > przysłowiowej świeczki" i czy faktycznie warto podejmować takie działania?
    > Budnek jest z 1910 roku, murowany materiał cegła i kamień wapienny do
    > remontu, pokryty eternitem, w pomieszczeniach obecny grzyb.
> [...]
    kilka lat temu dostałem po dziadku 100 letni dom
    tyle, że ten był suchy i bez grzyba.
    zrobiłem generalny remont tj:
    - nowe tynki i posadzki
    - nowy dach wraz z więźbą
    - nowe wszystkie instalacje
    - ocieplenia
    - schody
    też miałem sentyment bo wychowałem się w tym domu.
    teraz jak już mieszkam kilka lat, to dochodzę do wniosku, że budowałbym
    nowy.
    Koszt niewiele mniejszy niż przy budowie nowego a nowy to jednak nowy.
    Nowy budujesz jak chcesz.
    Tyle, że dochodzi jeszcze koszt rozbiórki i wywozu oraz koszt postawienia
    stanu surowego nowego domu.

    Pozdrawiam
    Krzysiek