    From: Ariusz <a...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Date: Wed, 31 Oct 2012 09:44:17 +0100

    W dniu 2012-10-30 10:08, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "xfiles" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > nagrzewanych pomieszczen incydentalnie z jakichs innych powodow. Tak to jest
    > w dzisiejszych czasach, ze zapotrzebowanie na cieplo kontroluje sie temp.
    > wody w instalacji. To jest najlepszy obraz sytuacji w domu, bo nie
    > zastanawiasz sie w ktorym kacie jest chlodniej, a w ktorym cieplej. Na tej
    > samej zasadzie kotly gazowe dobieraja moc palnika i czas jego pracy.
    > Niestety do tego potrzebna jest ciagla pracy pompy.
    > Wiec Rozwijanie Waszej koncepcji jest tak naprawde kontynuacja trendow od
    > ktorych odeszlo sie juz jakis czas temu.

    Dokładnie się z tobą zgodzę - choć wymaga aby instalację zrobił naprawdę
    dobry spec. Począwszy od pomierzenia/policzenia każdego pomieszczenia i
    dobrania odpowiedniego grzejnika - bądź przepływu (pdłogówka). Nawet jak
    ktoś grzejniki zrobi na wyrost - to kolejny wynalazek zwykła głowica w
    zupełności wystarczy. No i należy przeczytać instrukcję obsługi
    sterownika - gdzie najlepiej robić pomiar.

    Również nie wierzę, że nie znajdzie odpowiedniego pomieszczenia. Dom
    zazwyczaj ma ściany na 4 strony świata i zawsze jest jakieś
    pomieszczenie, w którym wahnięcia temp. są najmniejsze - słońce najmniej
    przeszkadza.

    I nie koniecznie musi być to najzimniejszy pokój. - Choć jeżeli taki
    okresowo będzie się robił to świadczy, o tym, że coś jest spierdzielone.

    Ja faktycznie mam pomiar robiony w najzimniejszym pomieszczeniu. Głowica
    odkręcona na maxa - reszt ustawiona doświadczalnie. I gdyby nie żona
    (baby - chyba tak mają), która przyjdzie do jakiegoś pokoju i stwierdzi
    o coś tu zimno i ciach grzejnik na full to mógłbym na głowicach
    wyregulować temp. idealnie.

    Ariusz