  • Data: 2012-11-26 09:52:09
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > 1> Wybacz, powiem tylko jedno: nie pograzaj sie.
    > 2> pokaż mi sprzęgło zamontowane za pompa obiegu grzejnikowego czy
    > podłogowego :)
    > 2> ty to chyab kotłownie widziałeś z daleka przez ścianę.

    > jak doczytacie, to możemy wrócić do merytorycznej dyskusji
    > a na razie
    > pass...

    Ale co mamy doczytywac bo nie rozumiem.
    Twierdzisz, ze pompy sa przed sprzeglem czy jak?
    Moze nas oswiec to sie czegos nauczymy.

    ok. miałem odpuścić sobie agresywne zaczepki, ale kulturalnie prosisz,
    więc czuje sie wywołany do tablicy:

    rzuć okiem na pierwszy, lepszy schemat wydłubany z sieci

    http://www.elterm.pl/pl/files/instrukcja_armatura.pd

    pierwszy schemat, zobacz gdzie są pompy (oznaczone "1")
    gdzie MUSZĄ być pompy

    bez wymuszonego obwodu kotłowego wszystko o kant d. można rozbić
    pompa przed sprzęgłem powinna mieć największą wydajność (obliczenia)
    zapewniającą optymalne zasilenie obwodów odbiorczych wg założeń projektowych

    IMHO w małych instalacjach dla domków jednorodzinnych wprowadza to więcej
    problemów niż korzyści
    i jest ekonomicznie nieuzasadnione...