  • Data: 2009-08-28 14:32:20
    Temat: Re: Sterowanie pod?ogówk?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lukas pisze:

    > podejrzewam, że chodzi o pozostałe grzejniki będące w domu. Jeśli w
    > instalacji jest kilka zwykłych grzejników, to piec zapewne jest
    > wysokotemperaturowy (niefachowe określenie), a zatem temperatura w
    > instalacji może mieć powyżej 60 stopni, które to możebyć maksymalnie
    > ustawione dla podłogówki. Instalator być może chciał obejść ten problem
    > w taki sposób, że jeśli temperatura na wejściu będzie za wysoka (o ile
    > pamiętam zawory są do maks 60 stopni), to nie wejdzie do podłogówki i
    > nie narobi szkód - niestety też nie ogrzeje podłogi.

    Jak masz podłogówkę to lepiej nastawić się na ogrzewanie
    niskotemeraturowe, grzejniki trzeba wtedy przewymiarować.

    Choć faktycznie dla 4 m2 to szkoda zachodu, zrób sobie na prąd i
    będziesz miał ok. -

    Lub puść w posadzce rurki miedziane do grzejnika, z częściowo zdjętą
    izolacją, w łazience nigdy podłoga nie jest za ciepła :)

    Ariusz