  • Data: 2009-08-28 17:42:54
    Temat: Re: Sterowanie podlogówk?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uzc4se1x6j1rgy@laptop-adaml...

    > dla mnie jest to zbyt skrótowo napisane. Sytuacja jest taka, że chcę to
    > 4m2 miec w lazience, gdzie jest jeszcze grzejnik drabinka. Biorę zatem
    > wylot z tego grzejnika i wpuszczam do podłogi (i tylko tam, nie wraca inną
    > drogą do kotła) montuję jakiś zawór RTL (gdzie?). Zgadza się, czy coś
    > mylę?

    Zgadza sie. RTL jest na powrocie i reaguje na temperature wody, nie
    otoczenia. Dla tego odcina przeplyw po osiagnieciu przez wode zadanaj temp.,
    kiedy ta przestaje sie wychladzac w posadzce.

    >Czy na drabince mogę mieć wówczas zawór z głowicą termo..., czy gdy

    Jasne ze mozesz miec, to Twoja lazienka. :-)
    Niestety ta glowica prawdopodobnie spowoduje zamkniecie doplywu do
    grzejnika, a tym samym do podlogowki. Cyklicznie rzecz jasna, ale jednak.
    Zawor RTL zrobi to samo ale dopiero wtedy, kiedy posadzka bedzie nagrzana.
    Bedziesz regulowal temp. w lazience na podstawie temp. wody w podlogowce.

    > na zasilaniu będzie temp ponad 60 stopni, za grzejnikiem spadnie do
    > oczekiwanej?

    Zalezy od grzejnika i paru innych czynnikow, ale nalezy przyjac ze za
    grzejnikiem nie spadnie. Dla tego montuje sie RTL ktory otwierajac sie i
    zamykajac bedzie regulowal temp. w calym pomieszczeniu.
    Nie jest to metoda bez wad jak widac, ale w zupelnosci wystarczajaca do
    malych podlogowek. Zawsze mozesz dolozyc dodatkowy obieg i mieszacz. :-)

    Pozdro.. TK