  • Data: 2011-02-05 22:09:53
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    TomekD laid this down on his screen :
    > Zaprawdę, podziwiam zacietrzewienie większości przedpiszców.
    >
    > To jaki naprawdę wpływ ma na nasz organizm ma GMO będzie wiadome za lat
    > kilkadziesiąt.
    Jak większość zmian - antybiotyki czy transport lotniczy też maja
    swoich przeciwników, wskazujących na zagrożenia drzemiące w tych
    technologiach. Możliwośś szybkiego rozprzestrzeniania sie wirusa grypy
    jest właśnie związana z nienaturalnie szybką migracją ludzi i ...
    zlikwidujemy samoloty?

    > Lekturę "Świata według Monsanto" Marie-Monique Robin - choć w formie książki
    > polecam wszystkim. W przeciwieństwie do sieczki z internetu tej książki nie
    > czyta się łatwo - głupia : -) autorka jest uparta i cały czas powołuje sie na
    > dokumenty, których istnienia nikt chyba do tej pory nie podważył.
    Przyznaje, ksiązki nie znam, film obejżałem z zainteresowaniem, ale z
    pewną dozą krytycyzmu.

    > Szczęśliwie można w sieci przeczytać też artykuły takie jak ten:
    > http://tygodnik.onet.pl/36,0,15524,1,artykul.html
    > szkoda, że nie wszystkie artykuły z tego numeru TP poświęconego GMO pozostały
    > dostępne w sieci.
    Przeczytałem, i niestety mam wrażenie, że autor głosząc się
    obiektywnym, nie potrafił ego obiektywizmu zachowac (moim zdaniem). Bo
    jesli miał to być choć trochę obiektywny, to by znalazło się
    przynajmnie kilka informacji pozytywnych na temat GMO, a nie jedynie
    oskarżenia.
    Co do przerażających informacji o ziarnach killerach - cóż, faktycznie
    wprowadza się zabezpieczenia przed wysiewaniem ponownym ziarna z
    pierwotnego zbioru, co zabezpiecza firmy przed nielicencjonowanym
    wykorzystaniem.
    Podane przykłady problemów w Argentynie nie są problemami z GMO, ale z
    monokultura hodowli i przestawieniem się na jednostronną produkcję
    jednego rodzaju uprawy.
    Ta tak ja by w tym roku droga była kapusta, więc cała Polska w
    przyszłym będzie uprawiać kapuste - o kurcze cena spadła, a wczesniej
    była taaaka wysoka:-)

    > Podstawowy problem z GMO to nie to czy wyrosną nam ogony albo rogi po
    > zjedzeniu sałatki ze zmodyfikowanej kukurydzy.
    >
    > Problemem jest toksyczne działanie roślin GMO na sąsiednie uprawy, w efekcie
    > ograniczenie liczby odmian roślin które do naszej kuchni kupić będziemy mogli
    > jutro czy za rok.

    > Wprowadzenie GMO spowoduje że nikt z rolników nie będzie miał już wyboru -
    > chce uprawić GMO czy nie (bo będzie do tego zmuszony) i w tym tkwi prawdziwe
    > zagrożenie.
    > To samo dotyczy hodowli zwierząt GMO.

    Z 15 lat temu, bardzo modnym tematem wszelkiego rodzaju "ekologów" był
    zabójczy wpływ pól elektromagnetycznych na organizm człowieka - nawet
    filmy były.
    Niestety lub na szczęście nie udało się udowodnić szkodliwego wpływu
    zwykłych kabli na organizm ludzki. Procesy w USA, nie są najlepszym
    przykładem, zarówno w przypadku GMO jak i pola elektrycznego, bo jeżeli
    da się zaskarżyć restauracje za podanie gorącej kawy bez dużego napisu,
    że można się oparzyć, to chyba mamy doczynienia z nieco inną rolą
    prawa.
    Witek