  • Data: 2011-02-06 20:20:33
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
    news:iimrml$o9l$1@inews.gazeta.pl...

    > O wielkich wymieraniach słyszałeś? A zmiany z bakterii na organizmy jądrowe
    > przez (najprawdopodobniej) zaakceptowanie w komórce innego (odmiennego
    > genetycznie) organizmu z czasem redukowanego do mitochondrium?
    > A przejście na wykorzystanie metabolizm tlenowy, czego skutkiem była
    > eliminacja/ograiczenie zasięgu bakterii metanowych?

    [...]
    > GMO nie są złotym środkiem, ale są możliwością którą można umiejetnie
    > wykorzystać. Rozwój nauk biomedycznych jest na tyle gwałtowny, że mimo ciągle
    > ogromnych braków w wiedzy prowadzi do sytuacji, o których jeszcze kilkanaście
    > lat temu się nie śniło.
    [...]
    > Kontrolujmy nowe technologie i ich skutki, a nie straszmy często
    > wyolbrzyminymi zagrożeniami.

    O wielkich wymieraniach słyszałem.
    Z tego co wiem spowodowane były one ekstremalną zmianą warunków zewnętrznych do
    których zdołały się przystosować tylko organizmy które miały naturalnie takie
    predyspozycje.
    Przez tysiące lat podlegając kolejnym mutacjom i naturalnemu doborowi opanowały
    naszą palanetę.
    Był to proces w pełni naturalny i nikt nie narzucał tego czy innego rozwiązania
    jak zachować życie na planecie Ziemia.
    Dalej piszesz o tym o czym nie wiem - może kiedyś doczytam.
    [...]
    Witku,
    Z rzadka zaglądam teraz na usenet.
    Dziękuję za kilka nowych spojrzeń i że chciało się tobie odpowiadać :-)
    Trochę inaczej zapewne oceniamy i postrzegamy wpływ biotechnologii na nasze
    życie.
    Ja, może nadmiernie, pozostaję ostrożny pamiętając o stojącymi za technologią
    zyskami korporacji. W imię tych zysków nie ma przeszkód dla, nie do końca
    odpowiedzialnego, testowania nowych rozwiązań na całej populacji.
    Twój entuzjazm dla nowych technologii z lekka zdaje się ten aspekt zupełnie
    pomijać.
    Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i
    obawy ...

    EOT

    pozdrawiam,
    TomekD