  • Data: 2010-07-11 22:20:36
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i1d68e$mt0$1@news.dialog.net.pl...

    > 600L to nie tak dużo, mam ogród 800m2 i jeżeli chciałbym trawę podlewać
    > aby była zielona to wody idzie bardzo dużo. (teraz mam żółtą trawę bo
    > tylko podlewam krzewy)

    Ja co prawda geologiem nie jestem, ale bralem udzial w "wierceniu" kilku
    studni i z tego co piszesz to niestety ale zadowolony ze swojej studni moim
    zdaniem nie bedziesz. U mnie na dzialce woda gruntowa jest bardzo wysoko,
    wiosna nawet 50 - 70cm pod powierzchnia ziemii i wydawalo sie, ze studnia na
    kilkunastu metrach bedzie wystarczajaca. Skonczylo sie na 32 czy 38m.
    Dopiero wode moge sobie pompowac do woli. Rura calowa woda leci pelnym
    strumieniem bez problemu przez godzine, dluzej nie sprawdzalismy.
    Mam tez druga studnie w zupelnie innym miejscu i tak jak piszesz wode ze
    studni kregowej mozna wypompowac przez 2 godziny, na koleja porcje trzeba
    czekac do nastepnego dnia. Wywiercona obok studnia na ok. 30m jest niemal
    nie do przebrania przez caly dzien. Spadek wydajnosci zwiazany
    prawdopodobnie z obnizeniem sie lustra wody wystapil dopiero po dlugiej
    suszy i calodniowego podlewania. To byl jedyny przypadek kiedy zauwazylem,
    ze pompa hydroforowa praktycznie przestala sie wylaczac. Wczesniej piec
    minut pompowania i 80L w zbiorniku przybylo mimo ciaglego podlewania jednym
    zraszaczem wahadlowym.
    Czytajac to co piszesz o studni wlasnej roboty mam bardzo sceptyczne
    odczucia co do mozliwosci wykorzystania tego do podlewania duzego trawnika i
    prawde mowiac uwazam, ze tracisz czas i pieniadze.

    > jedną w drugą włożyć? A może tą cienką włożyć i obsypać żwirem? Nie wiem
    > też co z pompą bo teraz nie mam samozasysającej i muszę ja zalewać a jak
    > pisałem wszystko ucieka do dziury:(

    To tez jest pompa samozasysajaca, tylko do zassania wody potrzebuje wody w
    pompie w celu jej uszczelnienia. To sa pompy wirnikowe, nie tlokowe i takie
    szczelne nie sa. Zalanie woda powoduje uszczelnienie sekcji i szczelin
    miedzy lopatkami wirnika. A woda ucieka Ci do studni bo nie zalozyles zaworu
    zwrotnego na wejsciu pompy za filtrem siateczkowym.

    Pozdro.. TK