  • Data: 2010-08-12 11:25:08
    Temat: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak masz w umowie która podpisałes wiec za bardzo nie masz wyjścia.
    > Aczkolwiek ja bym tak łatwo nie odpuszczał i próbował zmienić

    Wiesz na pewno większe pole manewru ma się jak samemu sie buduje , nie
    ma co ukrywać ...

    Kupując dom od developera (choć nie jest to developer , bo w
    większości developer wynajmuje podwykonawców i itd ...) , tutaj
    właścicielem działek jest ta sama firma budowlana która sama buduje
    domy , ale ok niech będzie to developer.

    Developer ten oferuje domy w naprawdę dobrej cenie i do tego na
    działkach 1000m2 ...

    Inni "developerzy" budują na mniejszych działkach i bardzo często za
    taki sam "standard" życzą sobie dużo , dużo więcej kasy ...

    Ja wiem że będzie to dom "ekonomiczny" i nie ma co ukrywać ...

    Jednakże wyboru nie ma ...

    Żadna firma budowlana nie chce sama "kredytować" za własne pieniądze
    budowy a ja pieniędzy od razu całych nie mam ...

    I tu kółko się zamyka ...

    Gdybym miał "wolne" leżące z 400tys zł to bym miał inne
    "alternatywy" ...

    Dlatego staram się chociaż "coś" zmienić aby nie okazało się że
    wystarczyło dopłacić 100-500-1000zł i można by mieć coś sporo
    lepszego ...

    Są to plus i minusy budowanie z developerem. Plus największy że niczym
    się nie martwimy i dostajemy gotowy dom i dopiero przy odbiorze za
    niego płacimy. Żadnych formalności , żadnych problemów i itd ...

    Co do zaufania to oczywiście nie mam ...
    Dla tego zapewne będę miał własnego inspektora ...

    Zapewne developerowi się nie chce i specjalnie daje taką zaporową
    cenę ...
    Należy pamiętać że oni budują niemalże kilka domów na raz , więc
    zapewne niektóre elementy (podpory ?) są wykorzystywane wielokrotnie i
    też może być dla nich zysk ...

    Zmienić mogę strop , tyle że płacenie 23-25tys to lekkie przegięcie ,
    tym bardziej nie wiadomo czy kiedykolwiek na poddaszu powstaną jakieś
    pomieszczenia ...

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Inspektor mówił że legary są co chyba
    90-100cm. Płyty OSB wytrzymałość mają do max 50-50cm odległości
    legarów. Mówi że robi się jakąś kratownicę aby zmniejszyć
    odległości , ale czy taka kratownica jest bezpieczna i trwała , czy
    może niech dadzą legary co 50-60cm ?
    No chyba że koszt "kratownicy" jest sporo niższy niż zmiejszenie
    odległości legarów z 90-100cm do 50-60cm ... ?