  • Data: 2010-09-23 21:33:38
    Temat: Re: Sufit podwieszany
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Wrz, 22:51, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
    > Proszę o pomoc w zakresie konstrukcji sufitu podwieszanego w wąskim
    > pomieszczeniu.
    > Czy w pomieszczeniu o szerokości 1,6m profile CD60 (o rozpiętości 1,6m) mogą
    > opierać się jedynie na na UD30, czy należy zastosować dodatkowo wieszaki,
    > np. w środku długości CD60.

    Jaki typ tego sufitu robisz - najlepszy jest "dwupoziomowy". I tak - w
    gornym poziomie puscilbym po srodku jeden CD60, przykrecony wieszakami
    do sufitu w rozstawie co 50-60cm. Ten CD60 lezy na UD30. Potem druga,
    nizsza warstwa CD60 w rozstawie co 40cm (w osi) - te CD60 wchodza w
    UD30. Pamietaj ze laczenia ciete (lub te bez oryginalnego "profila" z
    boku plyty) zawsze musza sie laczyc pod profilem CD60. Jak zrobisz
    laczenie "w powietrzu" to na pewno popeka.

    No i nie radze szpachlowac krawedzi plyt ze sciana na sztywno, z
    siatka czy inna fizelina, bo PEKNIE :) Sasiadowi tak zrobili i po pol
    roku wszystko popekalo (w nowym domu). Moje sufity po roku maja sie
    idealnie, a ja na krawedzie daje akryl (wygladzony palcem maczanym w
    mydle - wychodzi naprawde pieknie i rowno :) Wazne, zeby szpara nie
    byla za gleboka (jak jest >3-4mm to kleje na sciane tasme z PCV,
    uzupelniam ubytki gipsem szpachlowym, jak wyschnie - tasme obcinam i
    nakladam gladz, ktora potem szlifuje - i na taka krawedz dopiero
    nakladam akryl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.