  • Data: 2009-09-23 07:09:39
    Temat: Re: Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:h9ceee$i0a$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Mam do powieszenia w w miare ciezki zyrandol na suficie wykoannym z
    > regipsu. Mam watpliwosci co do "kolkow regipsowych" - czy nie spadnie mi
    > to na glowe? Macie jakies patenty na wieszanie zyrandola na regipsach?
    > Watpliwosci co do tych kolkow mam poniewaz wczesniej przy wieszaniu
    > lekkiej lapmpy wystarczylo ze troche bardziej dociagnalem kolek i
    > wykruszyl mi sie fragment sufitu - zostalem z calym kolkiem w rece ;-(

    Co masz na myśli pod hasłem kołki regipsowe?? Do płyt regipsów, w zależniue
    od obciążenia stosujemy bardzo różne rodzaje kołków.
    Najmocniesze to "śruby Molly", które mogą przenieśc ciężar nawet 30 kg. Są
    to kołki metalowe, które po włożeniu do otworu i ściągnięciu śrubą
    spłaszczają się i tworzą grzybek o średnicy 4 cm. Nie ma możliwości wyrwania
    tego kołka ani poluzowania, chyba że razem z połową płyty gipsowej lub ze
    stelażem. Widziałem też śruby Molly z hakiem do wieszania żyrandola.
    http://www.paszkiewicz.pl/akcesoria_do_plyt.html

    Druga możliwość to zastosowanie długiego kołka rozporowego mocowanego do
    stropu (o ile masz żelbet). Rozejrzyj się w sklepie specjalizującym się w
    technice mocowań. Są na przykład takie bardzo długie kołki do mocowania
    rynien na elewacji ocieplonej styropianem - mają nawet 20-25 cm.

    Pozdrawiam,
    Druid29