  • Data: 2022-10-21 09:43:03
    Temat: Re: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2022-10-21 o 09:20 +0200, FEniks napisał:
    > To dziwne. Ja przy sprzedaży przekazałam kupującym taką książeczkę
    > przygotowaną przez uprawnionego speca. Fakt, że gość zrobił to
    > wyłącznie na podstawie dokumentów budowlanych o danym budynku i
    > mieszkaniu. Nie wiem, czy w ogóle budynek oglądał. Koszt to bodajże
    > 200zł te 2 lata temu.

    Dokładnie coś takiego istnieje we Francji już od wielu lat. Polskie
    regulacje widocznie wzorują się na zachodzie. Sprzedawcy mają obowiązek
    przedstawić wyniki badań osiągów termicznych sprzedawanego mieszkania
    lub budynku. Z początku sprawa wydawała się niewinna i o podłożu czysto
    informacyjnym.

    Później jednak doszły nowe reguły gry: zamrożenie czynszów dla mieszkań
    poniżej pewnego progu skuteczności termicznej, a dla lokali o
    najgorszych termo-ocenach całkowity zakaz wynajmu do celów mieszkalnych.

    Mateusz