    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Świat kłamstw i chamstwa marko1a
    Date: Thu, 4 Feb 2010 20:09:54 +0100
    <hjslki$1lnu$1@news2.ipartners.pl> <hk1nmj$iq7$1@news.onet.pl>
    <hk2kib$1k6h$1@news2.ipartners.pl> <hk3l98$4ns$1@news.onet.pl>
    <hk3rbr$2796$1@news2.ipartners.pl> <hk41ck$6ve$1@news.onet.pl>
    <hk6er8$fl0$1@news2.ipartners.pl> <hk6iro$e46$1@news.onet.pl>
    <hk6jbn$i3p$1@news2.ipartners.pl> <hk6k2t$hvd$1@news.onet.pl>
    <hk6p29$l01$1@news2.ipartners.pl> <hk6r6i$8ji$1@news.onet.pl>
    <hk8o33$ejl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hk9hm1$72m$1@news.onet.pl>
    <hkbfi3$k8t$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkc42s$s9q$1@news.onet.pl>
    <hkclpg$hvq$1@news2.ipartners.pl> <hkcut1$hl7$1@news.onet.pl>
    <hkecqa$fs1$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkel5i$o4s$1@news.onet.pl>
    <hken9i$ah5$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkf1b3$13b$1@news.onet.pl>

    news:hkf1b3$13b$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Możesz jeszcze mi podać producenta, nazwę i typ Twoich kolektorów oraz ich
    > ilość ?

    Hewalex KS2000 czy jakoś tak trzy sztuki. 5,4m2 powierzchni czynnej
    absorbera.
    Widze że nie dowierzasz jednak.
    Po dzisiejszym dniu statystyka pokazuje 22kWh uzyskanej energii z
    kolektorów. Dlaczego dzisiaj tak podejrzanie dużo? Złożyły sie dwa czynniki.
    Dlatego że po południu nastąpił spory pobór ciepłej wody. Dzięki czemu
    dzisiaj kolektor miał naprawdę czym się wykazać. Dowodem jest na to także
    wysoka średnia delta T która wynosi 22stC. Wysoka delta T oznacza więc że
    praca kolektorów w sporej części dnia była przy niskiej temperaturze w
    dolnej części zbiornika jednoczesnie przy mocnym nasłonecznieniu (Pisałem o
    tym kilkakrotnie a ty twierdziłeś że jest wręcz odwrotnie bo na rano w
    zbiorniku jest 30-40stC).
    Tuż po 17:00 pomimo dziennego rozbioru wody, w dolnej części zbiornika gdzie
    znajduje się powrót węzownicy było 47stC. (zrobiłem zdjęcie)
    Jeśli kocioł się włączył to tylko po to aby uzupełnić brakujące 8stC do
    55stC. W tej chwili w dolnej części zbiornika jest 44stC a na górze jest
    53stC.
    Mam zdjęcie tuż po godzinie 12:00 na którym widać moc chwilową 4323W,
    temperaturę kolektora 68stC a w dolnej części zbiornika na wysokości powrotu
    wężownicy widać 39stC oraz także 39stC samego glikolu w powrocie wężownicy.
    Jest to Delta T wynosząca 29stC. Jak widzisz wszystko jest zgodne z
    zależnościami które opisywałem aby uzyskiwać maksimum mocy.
    Na te 22kW składa się więc to co zbiornik zgromadził w ciągu dnia plus to co
    pomimo nagrzania zostało zużyte w ciągu dnia oraz straty samego zbiornika.
    Dla tych zakresów temperatur tak średnio zbiornik utracił wciągu dnia jakieś
    niecały kilowat energii. więc koło południa poszło w kanał około 3-4kW z
    ciepłą wodą.

    Marek