  • Data: 2010-08-31 06:49:25
    Temat: Re: Świetlówki reflektorowe
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p0li <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    >bzdura panie

    nie

    >jak się kupuje w carefurze to tak jest

    >jak chce się mieć porzadnie to zamawiq się jasne diody w sklepie z led-ami
    >lub jedzie się na giełdzę elektroniczną i kupuje takie jakie się chce

    nie ma znaczenia czy kupujesz w carefurze czy dedykowanym oswietleniowym
    techologia jest jaka jest i w innym sklepie sie nie zmienia

    >ja kupilem swoje na giełdzie - bardzo jasne w listwach po 9 szt - pociąłem
    >listwy na odcinki 3 led-owe prykleiłem do szafek, przylutowałem kabelki i
    >wszystko ładnie świeci - na tyle jasno że w nocy jest aż nadto jasno
    >
    >tu sa zdjęcia
    >http://www.oto.to/gallery/LEDy
    >każdy punk świecący to sa 3 diody
    >
    >listwa 9 diód kosztowała 32zł - zasilacz jakiś za 5zł i gotowe

    nisko nad blatem ok, ale podnies wyzej leda i swiatlo znika, bardzo mocno sie
    rozprasza
    jako oswietlenie podstawowe w ogole sie nie sprawdza i jest zyczajnie ponuro

    domu mam okolo 9-10 pelnych zarowek ledowych roznych firm (od 0.5 wata do 3.5 wata)
    wiec mam porownanie

    i wszystkie swieca tak samo... slabo

    zamontoanie czegos takiego jako oswietlenie podstawowe w pokoju czy kuchni
    to porazka na maxa

    do tego cena takich zarowek od 2 dych w gore - nie wiem ile lat trzeba zeby sie
    zwrocilo w pradzie

    zaleta to oczywiscie niewrazliosc na ilosc cykli wlaczanie/wylaczanie, dlugi czas
    swiecenia
    (przy 8 godz/dobe okolo 10 lat) i male wydzielanie ciepla; no i zaleta jest tez, ze
    taki led
    nie przepala sie nagle a traci tylko swoja wydajnosc z biegiem lat

    ale ilosc generoanego swiatla czy jego widomo - no coz, trzeba sie przyzwyczaic
    chociaz np. do widm osram do dzis mam zastrzezezenia i mi zwyczajnie sie nie podoba

    jednak zwykle zarowki daja najladniejsze swiatlo (no moze to kwestia przyzwyczajenia
    przez
    tyle lat zycia :) )