  • 1. Data: 2010-08-26 10:27:39
    Temat: Świetlówki reflektorowe
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mam sufi podwieszany z tzw oczkami świetlnymi czyli dziury na żarówki.
    kiepskie rozwiązanie bo żarówki są drogie i dużo prądu żrą. Myślałem o
    świetlówkach kompaktowych ale niestety te sa zbyt kompaktowe i połowa
    żarówki oświetla sufit nad płyta GK. Macie jakieś rozwiązanie tego jak
    oświetlać energooszczędnie a przy okazji skutecznie?
    Przeróbki sufitu nie wchodzą w grę.

  • 2. Data: 2010-08-26 18:59:34
    Temat: Re: Świetlówki reflektorowe
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-26 12:27, Osadnik pisze:
> [...]
    > żarówki oświetla sufit nad płyta GK. Macie jakieś rozwiązanie tego jak
    > oświetlać energooszczędnie a przy okazji skutecznie?
    A jakie przeróbki wchodzą w grę? Np powiększenie otworu na lampę w
    suficie mogło by być?
    Jeśli tylko możesz powiększyć otwory w suficie to masz do dyspozycji
    cały zakres lamp "downlight" które idealnie wręcz współpracują z
    "świetlówkami kompaktowymi" znaczy energooszczędnymi.

    Jeśli masz mało miejsca (na wysokość, nad sufitem podwieszanym a sufitem
    właściwym) to możesz dać Brilux H-6000 (tania jak barszcz, wchodzą
    spokojnie nawet 2x 22W świetlówki)
    http://www.luxmarket.pl/asortyment/brilux-elgo/opraw
    a-sufitowa-h-6000-2x13w-e27/2535
    Mi się udało wcisnąć w sufit gdzie jest między płytami GK a sufitem
    niecałe 10cm.
    Jeśli masz duzo miejsca na wysokość - to są też lampy z świetlówką
    pionowo, ale już tylko jedną, i to dość duże konstrukcje, typu:
    http://royallight.in/yahoo_site_admin/assets/images/
    Concealed_Down_Light_-_1X18_Watts_-_CDL_CFL-_118.317
    130052_std.jpg

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-08-27 05:09:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > http://royallight.in/yahoo_site_admin/assets/images/
    Concealed_Down_Light_-_1X18_Watts_-_CDL_CFL-_118.317

    no i są jeszcze ekosyfy wielkości żarówki halogenowej, jak ktos kocha
    gówniane światło.

  • 4. Data: 2010-08-29 09:21:11
    Od: "Mamma" <M...@o...pl>

    (...)
> [...]
    130052_std.jpg

    > no i są jeszcze ekosyfy wielkości żarówki halogenowej, jak ktos kocha

    Podpinam się.
    Mam remont i też myślę, żeby skasować halogeny w kuchni w półce podwieszanej
    nad szafkami (dokładnie nad blatem) , gdyż wg żony to za bardzo punktowe
    światło.
    Chcemy zrobić z tych halogenów światło główne, bardziej rozproszone,
    natomiast pod szafkami górnymi mamy kilka lampeek dodatkowo również.
    Czy ten nasz pomysł wypali? Jakie są Wasze doświadczenia? Jakie oprawki i
    żarówki będą optymalne, również ekonomicznie? Świetlówki długo się
    rozświetlają ("gównian" :), niby je dopuszczam, ale może jakieś lepsze
    rozwiązanie małymi, zwykłymi żarówkami na 220V?

  • 5. Data: 2010-08-29 14:25:59
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-08-29 11:21:11 niejaki Mamma napisał:
    > ale może jakieś lepsze
    > rozwiązanie małymi, zwykłymi żarówkami na 220V?

    nie żarówki

    listwy led-owe

    (w miarę) tanio, ładnie, jasno, nie rzucają się w oczy, mało prądu zużywa,
    nie grzeje się

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2010-08-29 15:17:30
    Od: Rafał K <r...@i...pl>

    > nie żarówki
    >
    > listwy led-owe
    >
    > (w miarę) tanio, ładnie, jasno, nie rzucają się w oczy, mało prądu zużywa,
    > nie grzeje się

    W pełni popieram. Aktualnie jest bardzo szeroki wybór LED'ów każdy coś
    dobierze.

    Rak

    www.amara.com.pl

  • 7. Data: 2010-08-29 16:51:58
    Od: "Mamma" <M...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał K" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W pełni popieram. Aktualnie jest bardzo szeroki wybór LED'ów każdy coś
    > dobierze.
    >
    > Rak
    >
    > www.amara.com.pl

    Dzięki Panowie! Ale czy na pewno z LEDóW może być podstawowe oświtlenie w
    cokoliku pod sufitem, a nad blatem kuchni? Będzie rozproszone? bo innego nie
    chcemy :)

  • 8. Data: 2010-08-30 16:19:48
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Mamma" <M...@o...pl> napisał(a):

    >Dzięki Panowie! Ale czy na pewno z LEDóW może być podstawowe oświtlenie w
    >cokoliku pod sufitem, a nad blatem kuchni? Będzie rozproszone? bo innego nie
    >chcemy :)

    ja w domu uzywam ledow, ale tylko jako dodatkowe podswietlenie i podswietlenie nocne;
    niestety, ale ledy sa slabe i trzeba calkiem ich sporo, zeby bylo jasno i zeby
    sluzyly jako oswietlenie podstawowe

    do tego ledy jak energooszczedne zarowki maja rozne barwy i nawet white warm
    jednej firmy rozni sie od white warm drugiej

  • 9. Data: 2010-08-30 18:43:14
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]
    > warm
    > jednej firmy rozni sie od white warm drugiej

    Dzięki za negatywną ocenę, widzę, że zdania uczonych są podzielone... :)
    W takim razie jakie światło PODSTAWOWE zastosować w łazience i w kuchni
    (sufit podwieszany) żeby wyszło ok? Nie LED i nie halogen, to co ? :)

  • 10. Data: 2010-08-30 20:07:34
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-08-30 18:19:48 niejaki Przesmiewca napisał:
> [...]
    >
    > do tego ledy jak energooszczedne zarowki maja rozne barwy i nawet white warm
    > jednej firmy rozni sie od white warm drugiej

    bzdura panie

    jak się kupuje w carefurze to tak jest

    jak chce się mieć porzadnie to zamawiq się jasne diody w sklepie z led-ami
    lub jedzie się na giełdzę elektroniczną i kupuje takie jakie się chce

    ja kupilem swoje na giełdzie - bardzo jasne w listwach po 9 szt - pociąłem
    listwy na odcinki 3 led-owe prykleiłem do szafek, przylutowałem kabelki i
    wszystko ładnie świeci - na tyle jasno że w nocy jest aż nadto jasno

    tu sa zdjęcia
    http://www.oto.to/gallery/LEDy
    każdy punk świecący to sa 3 diody

    listwa 9 diód kosztowała 32zł - zasilacz jakiś za 5zł i gotowe