  • Data: 2022-12-22 21:55:02
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja to zrozumiałem w ten sposób, że chodzi o *stary* licznk, który
    > podobnie jak stara szprycha rowerowa i niepotrzebna szpulka od nici
    > znajdzie się w każdym domu. Z niego można w łatwy sposób zrobić
    > samemu detektor przepływu wody. Z tego co wiem, to tam śmigiełko
    > zamknięte w szczelnej rurce ma już magnesik. Ten sprzęga się z
    > magnesem połączonym z liczydłem, znajdującym się w "komorze suchej".
    > Jak sie ten cały zewnętrzny mechanizm wywali, można użyć kontaktonu,
    > cewki, hallotronu lub biodetektora z pasikonika reagującego na pole
> [...]
    dokładnie tak, tyle ze nie wiem czy obecne liczniki mają jakiś magnesik.
    były sprawy z zatrzymywaniem takich liczników wody wielkimi magnesami.
    Natomiast ten pierwszy sposób, to był pierścień trzymający się
    normalnego zaplombowanego licznika wody. tylko - tak jak wspominałem - 9
    na 10 prób było pozytywnych. trochę mało w takim zastosowaniu. dało się
    optycznie wykrywać "kręcenie" od najmniejszych obrotów, ale czasami,
    przy nagłym odkręceniu wody, wirnik tak szybko zapierdzielał że układ
    _nie_ wykrywał ruchu.

    ToMasz