  • Data: 2013-05-29 15:45:17
    Temat: Re: Szacunek dla cementu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mogę jedynie zgodzić się z tym, że to co napisałeś dot. tylko twoich
    > krewnych i że podobnie jak u nich było na śląsku.

    Co się będziesz ograniczał z niczym się nie zgadzaj. W końcu Ty wiesz jak
    się żyło _wszystkim_ a ja _tylko_ o swojej rodzinie.

    > A góralom w latach 80-tych żyło się lepiej niż teraz, bo $ miał o wile
    > większą wartość!

    Znowu generalizujesz. Którym góralom? Tym w Zakopanem żyjącym z turystów
    zdecydowanie lepiej jest teraz tym w Beskidach którzy obecnie żyją z dopłat
    też lepiej teraz. Nawet na Podhalu i Orawie często teraz jest lepiej bo choć
    dolary mają mniejszą wartość to jest ich więcej bo znacznie łatwiej o wizę
    więc często z rodziny do pracy wyjeżdża nie jeden a kilku.

    No i taki drobny fakt, że wartość ziemi wzrosła dziesiątki razy a co za tym
    idzie ludzie niemal z roku na rok z biednych rolników stali się milionerami
    to pomijasz... Ech jak ja kocham tak płytkie analizy problemu i proste
    wnioski że w latach 80'tych było lepiej.*

    * - zakładam, że ciągle piszemy o normalnych ludziach a nie o UB'ekach i
    konfidentach.

    Pozdrawiam
    Ergie