  • Data: 2021-05-11 09:41:12
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2021 o 18:59, Budzik pisze:
    > No ale przeciez dług trzeba obsługiwać...
    > Pomijam fakt ze jakos jestem spokojny ze ten rzad nie powstrzyma
    > spirali załuzania...

    ale koszty są praktycznie zerowe

    > Grubo. Nie wiem tylko czy to twój pesymizm czy myslenie zyczeniowe...

    życzeniowe raczej nie - mimo, że majątku za dużo nie mam, to cenię tych,
    którym się udało go wypracować i chciałbym żeby moje dzieci też miały
    taką szansę.
    Pesymizm? pewnie tak - ja zwykle wolę przygotować się na najgorsze
    czasy, a liczyć na najlepsze. Ale dlatego też uważam, że można to
    ciągnąć długo - realna inflacja nie musi wynosić 15 czy 20% - może być 8
    czy 10% przez kilkanaście czy więcej lat - i system jeszcze długo się
    nie wysypie. Osobiście wolałbym żeby naturalnie się "wyzerował" teraz
    niż po wieloletnim podtrzymywaniu trupa.
    Nie pamiętam kto, ale fajnie ktoś odpowiedział na temat CBDC w Chinach,
    które ma mieć termin ważności - "my tego nie musimy wprowadzać, inflacja
    robi to samo"
    Czasy na pewno są ciekawe - ci którzy dostrzegą teraz szansę - wybiją
    się. Ja ciągle mam nadzieję że mi też się uda i małymi kroczkami do tego
    dążę - nie wiem tylko czy nie są za małe (większe nie mogą być, mogłem
    jedynie wcześniej zacząć kroki stawiać), żeby uciec przed kroczącym
    wielkim butem totalitaryzmu ;)

    > Hmm, maseczki sa dla mnie niezauwazalne.
    > Zakładam w zamknietych miejscahc typu sklep i tyle.
    > Na dworze łaze bez. Jezeli jako warunek stawiasz odejscie od maseczek
    > to nie przyjmuej zxakładu bo imo to jest zadne ograniczenie.

    mi by przeszkadzał

    > Ograniczenia w przemieszczaniu? A masz jakies?

    nie wiem jak teraz, ale spodziewam się okresowych zakazów

    > Zgromadzenia? Mowisz o spotkaniu z przyjaciołmi czy o publicznych
    > zgromadzeniach? Bo tego pierwszego to nawet jakby ktos chciał to nikt
    > ci nie jest w stanie zabronic. I ja tego zakazu nie widze i nie czuje.

    ja też go nie czuję, co nie zmienia faktu, że oficjalnie łamię prawo
    (może teraz już nie?)

    > Pojechac do chorwacji? No przeciez mozna...

    można, tylko trzeba sprawdzić czy i ile trzeba testów, czy nie trzeba
    kwarantanny, jakie sa wymogi na poszczególnych granicach, czy trzeba się
    zapisać do grupy konspiracyjnej żeby wejść do restauracji ;), czy muszę
    wiedzieć gdzie jutro będę jadł obiad.... dla mnie to nie jest normalność

    > Testy kosztuja grosze. W sumie tylko u nas sa takie drogie. Znowu ktos
    > kreci lody?

    u nas przy powrocie trzeba 3 testy (powrót, 2 i 8 dzień) - ok. ?200 od
    osoby.
    Już pomijając fakt, że lądować trzeba w Anglii, bo jak przylecę
    samolotem bezpośrednio do Szkocji to jeszcze dodatkowe ?1700 za osobę za
    hotel...

    Lukasz