  • Data: 2021-07-01 17:37:16
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.07.2021 o 08:43, WS pisze:

    > a niby jakie? niezbadanego leku na katar nikt warunkowo nie dopuści do użycia

    A niby dlaczego nie? Eksperymentalne terapie niekoniecznie raka, które
    się przechodzi na własne ryzyko, są jak najbardziej w stosowaniu - np.
    terapie antyalergiczne.

    > No właśnie, dlatego wspomniałem o "ekspertach", aktualnie udowodnią każdą tezę jak
    się zapłaci :(

    Coś w tym jest, bo naukowcy są zależni od kasy w dużej mierze, ale
    odrzucanie całkowite wszelkich ekspertyz jest jeszcze bardziej
    bezsensowne. Trzeba po prostu liczyć się z tym, że badania mogą wciąż
    przynosić nowe rezultaty, co wynika samo przez się z rozwoju nauki.
    Przypisywanie wszelkich zmian uwarunkowaniom politycznym byłoby paranoją.

    całkowicie odwrotne tezy udowodnić, np:

    > Kolejny przykład: https://wydarzenia.interia.pl/news-izrael-kilkunastu
    -tysiecy-uczniow-objetych-kwarantanna-zamkn,nId,5330
    565
    > Izrael, zaszczepione ~50% populacji, wzrost zachorowań, nowe przypadki to ~50% w
    pełni zaszczepieni. Ja bym powiedział, że te szczepionki nie działają, a " Według
    ekspertów nie świadczy to jednak o niskiej skuteczności szczepionek, ale o
    nieosiągnięciu jeszcze odporności zbiorowej" ;)

    Informacja w artykule jest szczątkowa, ale można przypuszczać, że skoro
    mowa w nim głównie o uczniach, to chodzi o osoby niezaszczepione. Poza
    tym od dawna mówi się, że szczepionka nie chroni w pełni przed infekcją,
    ale gwarantuje lekki przebieg w razie zakażenia.

    > e.. zupełnie nie zrozumiałaś
    > Nie wiadomo nic o pochodzeniu... Wskazałem jak wygląda podejście
    naukowców/ekspertów do badań
    > Po mojemu: najlepsza uczelnia na świecie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uniwersytet_Harvarda

    Zrozumiałam, może nawet lepiej niż Ty, bo w artykule nigdzie nie ma mowy
    o tym, że jest czy była całkowita pewność co do pochodzenia wirusa. Były
    *przypuszczenia*, których naukowcy nie chcieli podejmować: "naukowiec z
    Harvardu Alina Chan przyznała, że ona i jej koledzy byli wcześniej
    niechętni publicznemu wspieraniu teorii o wycieku z laboratorium z
    niechęci do Trumpa".

    Nie ma pewności co do pochodzenia wirusa do tej pory. A rzekome "dowody"
    wskazujące na laboratoryjne pochodzenie wirusa, czyli jego zjadliwość,
    to zaledwie poszlaki, które inni naukowcy oceniali jako dowód na coś
    wręcz przeciwnego, ponieważ tego typu koronawirusy podobno z czasem
    łagodnieją, jak właśnie przywoływany SARS-COV-1.

    Oczywiście to niedobrze świadczy o naukowcach, że nie chcą iść w jakimś
    kierunku, jeśli nie jest dla nich poprawny politycznie, no ale to są też
    tylko ludzie.

    > prowadzą badania (za państwową kasę m.in) , otrzymują jakiś rezultat i... zatajają,
    czy wręcz ogłaszają dokładnie przeciwny bo... prawdziwy wynik ich pracy byłby na rękę
    Trumpowi, którego hejtują ;)

    Tutaj mnie to trochę dziwi. Nie śledziłam tego zbyt dokładnie, ale zdaje
    mi się, że Trump od samego początku w ogóle lekceważył temat pandemii,
    negując ją. Zatem dlaczego miałoby mu to być na rękę?

    --
    Ewa