  • Data: 2021-07-06 15:02:42
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Tu mam wątpliwości, bowiem "leków na katar" (dosłownie i w przenośni) w
    > aptekach są tysiące. Większość z nich opiera się na pewno na tym samym
    > środku działającym, ew. z innymi dodatkami. Podejrzewam, że dopuszczenie
    > takiego leku jest o wiele łatwiejsze.

    Podzielam te podejrzenia. Moja poprzednia uwaga dotyczyła tego, że
    w przypadku "leków na katar" mało kto jest zainteresowany badaniami
    i dopuszczeniami nowych substancji czynnych, które wyleczą katar
    w sześć zamiast w siedem dni.

    > Co natomiast zrobić z choroba dziwną, z jaką mamy do czynienia, która
    > jednych zabija, a inni jej nawet nie zauważają? Oto jest pytanie.

    Szczepić. Tak się szczęśliwie w tym nieszczęściu złożyło, że prace nad
    tego typu szczepionkami trwały od wilu lat, a w chwili pojawienia się
    tego draństwa były na ukończeniu. A teraz mamy najlepiej przetestowane
    szczepionki -- zamiast badań klinicznych na marnych tysiącach przypadków,
    od razu miliard prób.

    Jarek

    --
    Raz w jednym instytucie uczeni na wszelkie sposoby
    Robili doświadczenia, jak by tu osłabić mikroby.