    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 8 Sep 2014 03:55:34 -0700 (PDT)
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    <f...@g...com>
    <a...@g...com>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 11:59:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tralala z tym "inwestycyjnie tyle samo"

    No tak bedzie :)

    > Kształtka wentylacyjna to koszt kilka zł/szt, dodatkowy koszt to co nad dachem
    czyli np. klinkier i obróbki. ale np. Ty pomimo że masz went mech to i tak komin masz
    więc nawet gdybyś do tego komina przykleił 4 kanały wentylacyjne to koszt wzrósł by
    nieznacznie-

    Ale musialbym dorobic jeszcze dwa dodatkowe kominy. Koszt komina i obrobek
    nad dachem przy koszcie cegly 5 pln / szt to przynajmniej 1-1,5k pln.

    > na pewno nie o kilkanaście tys żeby wyszło prawie na zero w stosunku do went
    > mech jak sugerujesz. Może jeszcze policzmy że można tańsze fixy wstawić
    > zamiast zwykłych okien;)

    Bez przesady :D

    > Zresztą ten temat już wielokrotnie dyskutowaliśmy.

    No wlasnie..

    > Went mech jest droższa inwestycyjnie i generuje comiesięczne koszty eksploatacyjne

    Jest podobna inwestycyjnie do *prawidlowo wykonanej* wentylacji grawitacyjnej,
    a eksploatacyjnie oszczedza troche kasy w stosunku do WG :)

    "Ksztaltki wentylacyjne" tzn. co? Jakbym robil WG to bym na bank kupil
    porzadne nawiewniki higrosterowalne, np.:

    http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-akustyczn
    y-z-zamknieciem-i4514628863.html

    Min. pare sztuk by trzeba kupic :)

    > Z tego co piszesz to przynajmniej u /ciebie went mech nie wprowadza żadnych
    ograniczeń ale co niektórzy to sobie więzienie z domu robi(zamykanie drzwi okien i
    tego typu pierdoły)

    Nie no - w zime to ja tez zamykam wszystkie okna i drzwi raczej :-)

    > Widzisz a ja mam w łazience dwa duże okna, w garażu również
    > Mam nadzieję że brak okien u ciebie nie jest spowodowany tym że masz went mech więc
    okna zbyteczne;)

    Nie - po prostu nie wiem po co w lazience okno :-) 100% lazienek w ktorych
    bylem i w ktorych byly okna - te byly zasloniete - roletka albo jakas folia
    matowa na szybie. No to po co? Zeby swiatlo dac? Od tego mam oswietlenie :-)
    A moze po to zeby lepiej wietrzyc? ;) Od tego mam WM :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.