    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: TV 26
    Date: Thu, 22 Jul 2010 10:33:09 +0200

    Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i26an0$utp$1@news.onet.pl...

    > Bzdura, plazma ma większy pobór w teorii, bo ciągnie zależnie od
    > podświetlenia ekranu; nominalne maximum tylko gdy ekran jest całkowicie
    > biały z jasnością ustawioną na 100% - za to LCD tyle samo pobiera zawsze.
    > Dodatkowo 1kWh energii kosztuje coś około 40 groszy - przy plaźmie każde
    > 100 Watów więcej oznacza zawrotne 4 grosze na godzinę. Dramat normalnie,
    > dzieci głodne chodzić będą.
    > :P

    Przelicz to w skali roku, a nie dnia...

    > W dzisiejszych czasach akurat na tyle, za 2-3 lata wejdzie kolejna
    > super-hiper technologia i dzisiejszy super-sprzęt będzie złomem.
    > Już teraz słychać przebąkiwania o wprowadzeniu jeszcze większych
    > rozdzielczości.

    Coz - wyraznie snobistyczne podejscie - musze miec wszystko naj, superhiper
    itd itp...
    echhhhhhhhhhhhhhh

    > To sobie kupi co wtedy będzie potrzebne, uniknie przepłacania za "nowość"
    > jak teraz.

    Coz, jesli uwazasz ze FullHD teraz to nowosc - gratuluje rozeznania :-)

    > Rozdziałka to nie wszystko, jest jeszcze bitrate.

    jassssssssssne...

    > Za 2-3 lata można telewizor komuś dać albo choć postawić w drugim pokoju.

    No coz, jesli uwazasz ze teraz wydam do 2.000 po to zeby za 2 czy za 3 lata
    komus go dac... to kup i za 2-3 lat daj mi go :-)

    > Znakomita większość marketingowych parametrów ma wpływ zakrawający
    > parapsychologię, bo nasze zmysły nie dają rady - ot, choćby 600Hz ostatnio
    > modne, ludzkie oko tylu obrazów na sekundę nie jest w stanie
    > zarejestrować.

    Tu sie czesciowo z Toba zgodze... ale tylko czesciowo :-) pamietam kiedy w
    telewizorach Panasonica wchodzilo cos takiego jak filtry grzebieniowe, jak
    Philips wprowadzal technologie 100Hz - tez mowilo sie ze to chwyty
    marketingowe, bo luydzkie oko nie widzi tego. Tymczasem sprobuj posiedziec 2
    godziny przed telkewizorem "starej daty" (bez filtra, bez 100 Hz), pozniej
    po 2-ch dniach przed telewizorem 100 Hz - zobaczysz roznice wyrazna...

    > Do oglądania filmów?
    > Nie ma żadnej.
    > Chyba że do grania... Ale niektórzy już z tego wyrośli.

    A dla niektorych nadal rozrywka jest dobra gra :-)

    > Odpowiadam w kontekście kina domowego, chyba że chcesz gierkę nagłaśniać
    > na głośnikach do tegoż?
    >
    > Cena - projektor FHD kosztuje około 5000PLN, ale nie full HD a XGA albo
    > coś koło tego bardzo porządny za 2000 spokojnie się kupi.
    > Ekran, czy na statywie czy do sufitu mocowany najwyżej 300PLN.
    >
    > Miejsce - o ile pokojem nie jest klitka 2x2m da radę.
    >
    > Meble - a po co? Ekran na statywie, poskładany dużo go nie zajmuje,
    > rozłożenie 3 minuty max.

    Nadal twierdze - jesli sie ma miejsce...
    Mam pokoj 3x4 gdzie telewizor stoi wlasnie na "dlugosci" 3 metry - odejmij
    od tego kaalek mebloscianki, kawalek tapczanu - zostaje niewiele ponad 2
    metry. Telewizor 26"... w najlepszym wypadku 32" w zupelnosci wystarcza. na
    rzutmnik nie ma miejsca.
    Nie kazdy ma "salony" 5x5, domki z 10-ma pokojami itd.